Social media – co nowego we wrześniu?

|
|
Kategorie: Social Media

Wakacje odeszły w niepamięć, czas więc poradzić sobie z pourlopową depresją i ze zdwojoną siłą wrócić do pracy. Przykład możemy spokojnie brać z twórców największych mediów społecznościowych, którzy w ubiegłym miesiącu prześcigali się wręcz w udoskonaleniach, gadżetach i kopiowaniu od siebie pomysłów. Zobaczcie sami!  

 

 

Logo Facebook

 

FACEBOOK

 

  • Zdjęcia i filmy znikające po 24 godzinach początkowo były cechą rozpoznawczą Snapchata. Dorobiły się grona zwolenników – to fajny sposób, żeby pokazać znajomym migawki ze swojego życia, a jednocześnie nie zaśmiecać sobie tablicy na FB, czy Instagrama. Konkurencja nie wytrzymała długo. Pierwszy pomysł skopiował Instagram, wprowadzając Stories. Tym razem swoich sił próbuje… Messenger. Pod nazwą Messenger Day kryje się wszystko to, co już znamy – wideo i fotki znikające po 24 godzinach, naklejki, napisy, dodawanie materiałów do ogólnego widoku lub wysyłanie do konkretnych użytkowników.

Nowa funkcja - Messenger Day

Czy to się sprawdzi? Moim zdaniem tym razem może się udać. Nie wiem, jak to wygląda u innych, ale dla mnie największym problemem ze Snapchatem jest właśnie to, że o nim zapominam. Nie mam go pod ręką, kiedy pojawia się coś, co chciałabym pokazać światu. Mam za to Messengera. Komunikator, którego liczba użytkowników przekroczyła już miliard (!) na całym świecie, i tak u większości z nas jest włączony właściwie nieustannie, więc czemu tego nie wykorzystać? A całości smaczku dodaje fakt, że to właśnie nasz kraj został wybrany do pierwszych testów nowej funkcji. I jak wam się podoba?

  • Messenger będzie mógł się uczyć! Twórcy narzędzia zapowiedzieli wprowadzenie funkcji chat asystenta. Ma on skanować wiadomości w poszukiwaniu określonych słów kluczowych i zwrotów, a następnie reagować na nie odpowiednio. Przykładowo, jeśli napiszemy do kogoś „Wisisz mi dwa złote”, bot powinien to wychwycić i pokazać nam button „Zapłać 2 złote”, którego kliknięcie spowoduje natychmiastowe przelanie danej kwoty prosto z aplikacji (z podłączonej wcześniej karty). Nie żartuję, zobaczcie sami:

Screen z Messengera z nową funkcją

Drugim ciekawym udogodnieniem ma być opcja tworzenia ankiet wewnątrz rozmów, również grupowych. Koniec z mozolnym przedzieraniem się przez setki wiadomości, żeby ustalić miejsce i godzinę spotkania. Nie wiem jak wy, ale ja odetchnę z ulgą – ustalanie czegokolwiek w dużej grupie bywa trudne…

Robienie planów w dużej grupie

 

  • A co, jeśli komuś nie w smak liczne udoskonalenia, które przecież dodatkowo obciążają i tak już sporo ważącą aplikację? I tu znajdzie się rozwiązanie. Nadchodzi Messenger Lite, czyli odchudzona wersja komunikatora. Znajdziemy tu tylko podstawowe funkcje: wysyłanie wiadomości, plików i naklejek. Nie skorzystamy za to z opcji rozmów głosowych ani wideo. No cóż, lekka wersja Facebooka ma sporo zwolenników, więc i tutaj wróżę sukces.

 

 

Logo Instagram

 

INSTAGRAM

 

  • Doczekaliśmy się – Instagram od teraz pozwala wszystkim użytkownikom na zapisywanie Draftów, czyli roboczych wersji postów. Jeśli przerwiemy edycję zdjęcia, zapisze się ono automatycznie i będziemy mogli o niego wrócić w dowolnej chwili.

Drafty na Instagramie

  • Bez mapki, ale z doświetlaniem! Mało kto o tym pamięta, a być może nawet mało kto o tym wie, ale Instagram pierwotnie miał służyć użytkownikom do check-inów – meldowania się w różnych lokalizacjach – i ilustrowania tego zdjęciami. Stopniowo same zdjęcia stały się ważniejsze niż lokalizacja. Kojarzycie mapę, którą można podejrzeć na profilu, ilustrującą, gdzie zostały zrobione zdjęcia? Otóż ta mapa ma zniknąć, bo nie jest już nikomu do niczego potrzebna. Ja za nią płakać nie będę. A Wy?

Mapa na profilu Instagram

  • Jednak Instagram nie tylko zabiera, ale też i daje. W tym przypadku będzie to mała ikonka w kształcie księżyca, która pojawi się, gdy aparat wykryje problemy z oświetleniem. Pozwoli to skorygować jasność zdjęcia do warunków.

 

 

Logo Twitter

 

TWITTER

 

  • Pamiętacie, jak w czerwcu pisałam o zwiększeniu limitu znaków na Twitterze przez niewliczanie do niego mediów i oznaczonych użytkowników? Podobno wyczekiwana zmiana nareszcie wchodzi w życie. Zauważyliście coś?
  • Twitter ma ambicje stać się główną platformą komunikacji na linii marka-klient. Ma potencjał – to jedno z najszybszych i najbardziej „bieżących” mediów, idealne do sprawnego przekazywania informacji i gaszenia kryzysów. Kolejne usprawnienie wydaje się całkiem rozsądne. Na profilach firmowych mają się bowiem pojawić godziny odpowiadania na wiadomości. W ten sposób, chcąc napisać wiadomość do firmy, użytkownik od razu dowie się, że odpowiedź uzyska np. tylko w godzinach od 8 do 16.

 

 

Snapchat logo

  

SNAPCHAT

 

  • Snapchat się zmienia! A raczej skraca. Po rebrandingu firma nazywa się „Snap Inc.” i wypuszcza na rynek nowy produkt: okulary Spectacles, które pozwalają na fotografowanie i nagrywanie tego, co znajduje się przed nimi. W tym wypadku – świata z perspektywy osoby je noszącej. Materiały następnie przesyłane są przez Bluetooth na telefon. Pierwsi testerzy opisują, że Spectacles dzięki swojej konstrukcji pozwalają utrwalać zdarzenia dokładnie takimi, jakimi je widzimy. Niesamowite, prawda? W dodatku okulary, moim zdaniem, są naprawdę bardzo ładne, a kosztować mają podobno 130$, co nie wydaje się wygórowaną za taki gadżet ceną. Jeśli to reakcja Snapa na siedzącą im na plecach konkurencję w postaci Instagram Stories, to trzeba przyznać, że mają rozmach!

 

 

To już wszystkie najważniejsze nowinki! Coś szczególnie Wam się spodobało? Piszcie!

 

Case PWN

 

Komentarze do artykułu: Social media – co nowego we wrześniu?