Social media – co nowego w sierpniu?

|
|
Kategorie: Social Media

Cóż tam, panie, w social media? Tradycyjnie – dzieje się. Po wprowadzeniu Instagram Stories kurz już opadł, a pokemonowy szał odszedł trochę w zapomnienie, ale twórcy największych portali i aplikacji społecznościowych nie ustają w doskonaleniu swoich produktów. Zapraszamy na sierpniową edycję naszego cyklu!

 

Logo Facebook

 

Facebook

 

  • Facebook idzie na wojnę z clickbaitami. Clickbait to dosłownie przynęta na kliknięcia – sensacyjny nagłówek w stylu „Wyszła z domu i zobaczyła… Będziesz w SZOKU!”. Pomysł tępienia takich tytułów powstał już 2 lata temu, jednak dotychczas zmniejszeniem zasięgu karane były wyłącznie posty, które zawierały clickbaity. Teraz Facebook posunął się dalej. Jeśli okaże się, że jakaś strona „łowi kliki”, FB zmniejszy zasięg wszystkich jej postów – nawet tych sumiennie przekazujących informacje. Jest nadzieja, że w ten sposób nieuczciwe praktyki zwyczajnie przestaną się opłacać.
  • Niedawno pisaliśmy o tym, że Facebook pracuje nad mechanizmem rozpoznawania obiektów znajdujących się na zdjęciu. Okazuje się, że prace nad projektem prowadzone są bardzo intensywnie i widać już pierwsze efekty. I chociaż o tej technologii mówi się głównie w kontekście ułatwienia dla niedowidzących, jej zastosowań może być znacznie więcej. Twórcy puścili wodze wyobraźni i umieścili to zdjęcie.

Co dalej? Kolejnym krokiem ma być podobno inteligentne rozpoznawanie obiektów w wideo.

  • Drużyna Zuckerberga nadal nie może pogodzić się z faktem, że nastolatków bardziej niż Facebook czy Instagram ciągle kręci Snapchat. Najpierw próbowali z tym walczyć, kopiując pojedyncze pomysły konkurencji na Facebooka, później główne funkcjonalności Snapa zastosowali na Instagramie, co wywołało spore oburzenie w branży… Póki co – efektów nie widać. Kolejnym pomysłem jest więc zupełnie nowa aplikacja, dedykowana nastolatkom. Pamiętacie Złote myśli w podstawówce? Lifestage to coś podobnego, tylko że na telefonie i w postaci krótkich wideo. Użytkownicy mogą dodawać filmiki do różnych tematycznych sekcji, takich jak Szkoła, Muzyka, Ulubione czy Ludzie. Można dodać wideo prezentujące naszą szczęśliwą albo złą minę, naszego najlepszego przyjaciela, naszego psa, naszą ulubioną zupę… Co najciekawsze, aplikacji można używać tylko, jeśli ma się nie więcej niż 21 lat. Przy zalogowaniu trzeba bowiem podać szkołę, do której się uczęszcza. Każdego, kto próbuje się podawać za kogoś innego, można łatwo zgłosić. Lifestage póki co dostępna jest tylko w Stanach. Kto wie, może to będzie strzał w dziesiątkę?
  • Przyspieszamy! Nie tylko Google docenia strony, które ładują się szybciej. Od teraz Facebook może ucinać zasięgi, jeśli strona, do której linkuje post, wczytuje się zbyt długo. Wszystko to ponoć w trosce o użytkowników mobilnych.

 

Logo Twitter

 

Twitter

 

  • Myśleliście może ostatnio, żeby zamiast nudnej nazwy użytkownika na Twitterze użyć po prostu emoji? Cóż, my też nie, jednak teraz istnieje taka możliwość. W ten sposób można urozmaicić także opis. To jak, 👍 czy 👎?

Emoji zamiast nazwy na Twitterze

  • Proponowanie odbiorcom dostępu do ekskluzywnych treści w zamian za udział w promocji marki nie jest niczym nowym. Tym razem trend postanowił wykorzystać Twitter. Opcja „Instant unlock” pozwoli odblokować daną treść użytkownikom, którzy udostępnią tweeta zawierającego pożądany hashtag.

 

  • Pamiętacie #stickers, czyli wirtualne naklejki, których wielkie wejście ogłaszał niedawno Twitter? Okazuje się, że dość szybko twórcy aplikacji znaleźli dla nich komercyjne zastosowanie. Marki będą miały możliwość zaprojektowania włanych zestawów naklejek – 4 albo 8 – które następnie pojawią się w ogólnodostępnej bibliotece. Przypomnijmy, że naklejki spełniają podobną funkcję jak hashtagi, po kliknięciu wyszukując inne zdjęcia oznaczone taką samą naklejką. Dzięki temu marki będą mogły łatwiej wchodzić z fanami w interakcje.
  • Twitter usłyszał ostatnio od swoich użytkowników sporo gorzkich słów. Chodzi o hejty, które pojawiają się tam bardzo często. Platformie zarzuca się, że sprzyja takim zachowaniom. Aby pokazać, że zajmują się tą kwestią, twórcy wprowadzają więc dwie nowe funkcje. Pierwsza – możliwość włączenia filtra „Kontrola jakości” – ma zagwarantować, że na naszym newsfeedzie nie pokażą się treści wulgarne, obraźliwe lub noszące znamiona spamu. Druga to uruchomienie powiadomień tylko od osób, które śledzimy. Przyda się?

 

Logo Instagram

 

Instagram

 

  • A na Instagramie zmiana tylko jedna, za to przyjęta z dużym entuzjazmem przez użytkowników aplikacji. Doczekaliśmy się wreszcie – nadchodzi funkcja Zoom, czyli przybliżania zdjęć i wideo na newsfeedzie!

Przy okazji, przeglądając opinie na Twitterze, dowiedziałam się, że pionierkami prób zoomowania na Instagramie były… mamy. Moja chyba Instagrama nie używa (pozdrawiam!), ale jeśli to prawda, to z nowej funkcji faktycznie ucieszą się wszyscy użytkownicy 😉

Reakcje na Instagram Zoom

Źródło: instagram.com

 

Snapchat logo

 

Snapchat

 

  • Geofiltry na Snapchacie to świetny sposób na promowanie wydarzeń czy miejsc. Jeśli są ciekawe, użytkownicy bardzo chętnie oznaczają nimi swoje zdjęcia – przykładem mogą być często używane filtry polskich miast czy nawet wybranych dzielnic. Tym razem Snapchat przekazuje możliwość tworzenia geofiltrów na ręce użytkowników. Na specjalnej stronie możemy łatwo i szybko stworzyć własny. Wybieramy rodzaj okazji, kolory, napis, później zaznaczamy na mapie obszar, gdzie funkcja ma być dostępna, a na koniec otrzymujemy informację o płatności. Kto by nie chciał spróbować?

Geofiltr Warszawy

 

Pinterest logo

 

Pinterest

 

  • Pinterest trwa w swoim postanowieniu stworzenia e-commercowego imperium na swojej platformie. Tym razem wprowadza możliwość targetowania reklam na osoby, które klikają i zapisują piny w jakiś sposób powiązane z marką – wrzucane przez nią, kierujące na jej stronę lub po prostu zawierające treść dotyczącą marki (w tym wypadku ma zadziałać mechanizm rozpoznawania zdjęć).

 

Mały - Magellan

To już wszystkie najciekawsze nowinki z ostatniego miesiąca. Zauważyliście coś ciekawego? Piszcie!

 

Komentarze do artykułu: Social media – co nowego w sierpniu?