Social media – co nowego w czerwcu?

|
|
Kategorie: Social Media

Oficjalnie trwają już wakacje, sezon urlopowy w pełni, jednak my nie schodzimy z posterunku i nieustannie czuwamy nad tym, co dzieje się w mediach społecznościowych. Jakie zmiany przyniósł nam czerwiec? Zapraszamy na kolejną odsłonę naszego cyklu!

Zacznijmy od najważniejszego chyba newsa w tym miesiącu:

LinkedIn

…sprzedany! Komu? Microsoftowi. Czemu? Powodów może być kilka: ogromna baza danych o użytkownikach, nowy pomysł na serwis (liczba użytkowników LinkedIn przyrasta coraz wolniej), chęć budowy własnego portalu społecznościowego… Czas pokaże, czy stronom taka transakcja wyjdzie na dobre.

Facebook

Bliscy są ważniejsi. Twórcy portalu przypomnieli sobie, że pierwotnie Facebook miał być sposobem na ulepszenie kontaktów międzyludzkich, a nie powierzchnią reklamową, i zmienił algorytm wyświetlania treści. Teraz informacje dotyczące znajomych i rodziny będą mieć pierwszeństwo przed treściami stron. To zła wiadomość dla administratorów fanpage’y biznesowych – taka zmiana może znacznie zmniejszyć zasięg ich postów.

360! Zdarza Ci się znaleźć w miejscu tak pięknym, że aż szkoda robić zdjęcie, bo uwiecznienie małego fragmentu krajobrazu w ogóle nie odda urody całości? Facebook wie, że się zdarza. Dlatego właśnie wprowadza możliwość dodawania zdjęć 360 stopni. To łatwiejsze niż mogłoby się wydawać – za pomocą odpowiedniej aplikacji robisz zdjęcie panoramiczne, obracając się wokół własnej osi, a potem publikujesz w serwisie tak samo, jak zwykłe zdjęcie. Facebook zajmie się resztą, przekształcając obraz w interaktywną planszę, którą użytkownik może dowolnie nawigować, by obejrzeć wybrany fragment krajobrazu. To może jeszcze nie wirtualna rzeczywistość, ale z pewnością krok w jej stronę.

Jeszcze Facebook czy już Snapchat? Portal Zuckerberga robi, co może, by przekonać wszystkich użytkowników do funkcji Live. Tym razem ogłasza wprowadzenie masek MSQRD – wirtualnych masek nanoszonych na zdjęcie lub film, które większość z nas zna ze Snapchata (i które robią tam furorę). Widać, że Facebook przymierza się do wydarcia konkurencji części odbiorców. Szkoda, że kopiując jej pomysły…

Reklamy Live. Kolejną opcją, która z kolei do używania Live ma przekonać wydawców i wpływowe osobistości, ma być wprowadzenie reklam w transmisjach na żywo. Taka możliwość mogłaby skusić tych, którzy teraz do publikowania swoich filmików wybierają raczej YouTube ze względu na lepszą możliwość zarobku.

Coraz więcej video! Przejrzyjcie swojego Facebooka. Coś się zmieniło? Ja ostatnio ze zdumieniem odkryłam, że treści wideo stanowią coraz większy odsetek mojego newsfeeda. Filmiki publikują portale, marki, a coraz częściej także zwykli użytkownicy. Ostatnio pojawiła się także opcja dodawania ich w komentarzach. Nicola Mendelsohn, wiceprezeska Facebooka, ogłosiła niedawno, że za 5 lat portal będzie zawierał wyłącznie treści wideo. Jak Wam się podoba taka wizja?

Twitter

I znowu problemy z bezpieczeństwem. Tym razem ofiarą hakerów padł Twitter. Wyciekły dane logowania z 32 milionów kont. Tradycyjnie przypominamy o zmianie hasła – dobrze robić to regularnie, tak na wszelki wypadek. A jeśli myślisz, że Twoje konto mogło paść ofiarą ataku, łatwo sprawdzisz to tutaj.

#stickers. Twitter wprowadza ciekawą opcję. Użytkownicy będą mieć możliwość dodawania naklejek do swoich zdjęć. Wybierz odpowiedni gadżet, przeciągnij, dopasuj rozmiar i położenie – gratulacje, właśnie założyłeś swojemu psu wirtualne okulary przeciwsłoneczne! Ta funkcja ma jednak wbrew pozorom również wymiar praktyczny. Po kliknięciu na naklejkę portal ukaże nam wszystkie fotografie oznaczone takimi samymi stickers. Ma to znacznie ułatwić wyszukiwanie zdjęć. Przyda się?

Ulepszone centrum dowodzenia. Dashboard, nowe narzędzie Twittera, bardzo ułatwia poruszanie się biznesom po platformie. Wśród ułatwień będzie m.in. możliwość planowania publikacji, podgląd tweetów wspominających o marce czy czytelny samouczek dla wszystkich.

Mały - Magellan

Snapchat

Nieme kino? Facebook próbował ostatnio przekonać użytkowników, że w dzisiejszym świecie tylko filmiki z napisami mają rację bytu, mało kto bowiem włącza dźwięk w wideo. Snapchat wchodzi jednak w polemikę. Twórcy aplikacji oświadczyli, że dwie trzecie publikowanych tam filmików oglądane jest z dźwiękiem. Kto ma rację? A może Snapchat po prostu oferuje treści ciekawsze dźwiękowo? Jak myślicie?

Snapchat i reklamy. Jak dało się niedawno zauważyć, Snapchat zamierza dać reklamodawcom więcej możliwości promocyjnych. Po ostatniej aktualizacji wyglądu, treści sponsorowane na stronie „Stories” widzimy w dwóch miejscach: na samej górze, w postaci kolorowych kafelków, oraz jako „Na żywo” pod ostatnimi aktualizacjami od znajomych. Dodatkowo twórcy Snapchata zapowiadają, że reklam ma się pojawiać jeszcze więcej, chociaż prawdopodobnie będą one krótsze.

Pinterest

Pinów nie można już… przypinać. Doskonale znany wszystkim użytkowników przycisk „Pin it” został globalnie zastąpiony wersją z napisem „Save”. Argumentem ma być uniwersalny, zrozumiały we wszystkich krajach komunikat, jaki niesie nowy button. Podobno zapisywanie budzi lepsze skojarzenie niż przypinanie. Czy rzeczywiście? Moim zdaniem rezygnacja z hasła, które jest praktycznie nazwą całego portalu, to dość odważny ruch, ale zmiana wydaje się przechodzić bez echa.

Zakupy on-line. Pinterest robi wszystko, by móc konkurować z takimi serwisami, jak Amazon czy Google. Od dłuższego czasu pracuje nad tym, by umożliwiać użytkownikom nie tylko wyszukiwanie inspiracji, ale też natychmiastowy ich zakup. Dlatego pojawiają się takie udogodnienia, jak koszyk (dostępny ze wszystkich urządzeń), profile sklepów i sprzedawców czy opisywana już przeze mnie opcja rozpoznawania i wyszukiwania konkretnych obiektów widocznych na zdjęciu.

wyszukiwanie i zakup produktów na Pinterest

źródło: http://marketingland.com/pinterest-tries-one-amazon-new-shopping-features-like-ai-enabled-search-182672

To już wszystkie ważniejsze zmiany, jakie udało nam się wyłapać. Przegapiliśmy coś? A może macie jakieś uwagi? Piszcie!

Komentarze do artykułu: Social media – co nowego w czerwcu?