Raportowanie rodem z Marsa – Google Data Studio

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa, Analytics

Chcesz móc sprawdzać skuteczność swoich działań reklamowych w jednym miejscu? Narzędzie Google Data Studio pozwala korzystać z pełni interaktywnych raportów, które mogą być udostępniane dla wielu użytkowników. Poznaj korzyści płynące z GDS.

 

 

1. Czym jest Google Data Studio

W świecie analityki cyfrowej tworzenie raportów czy też interaktywnych dashboardów jest już pewnym standardem. Do ich konstruowania najczęściej wykorzystywało się Google Analytics bądź Google AdWords, które posiadają jednak pewne ograniczenia.

Dlatego też Google wyszedł naprzeciw oczekiwaniom rzeszy użytkowników, którzy na co dzień pracują ze zbiorami danych czy też po prostu chcą monitorować cenne dla siebie statystyki i stworzył Google Data Studio. Niezwykle istotnym jest fakt, że nie jest to zwyczajny edytor, który jest wkomponowany w istniejące już narzędzie. Jest to produkt całkiem autonomiczny, zupełnie niezależny od pozostałych.

 

2. Przewaga Google Data Studio

GDS pozwala na tworzenie zaawansowanych raportów, które wyświetlane są w formie dashboardów. Faktem jest, że na rynku istnieje kilka narzędzi, które są stworzone do tegoż celu, jednak ich cena w porównaniu do funkcjonalności pozostawia wiele do życzenia. Data Studio jest narzędziem darmowym, które pozwala na spersonalizowanie swojego raportu według własnego uznania. Dodatkowo Google oddaje do dyspozycji użytkowników kreator, który posiada szeroką paletę sposobów na stworzenie własnego, najbardziej użytecznego dashboardu!

Jednak to co ostatecznie przesądza o zwycięstwie GDS nad pozostałymi narzędziami to możliwość wykorzystania w jednym raporcie danych z wielu różnych źródeł. W tym momencie Google Data Studio daje nam możliwość pobierania danych z takich źródeł jak: import pliku, AdWords, Atrybucja 360, BigQuery, Cloud SQL, DCM, Analytics, Arkusze Google, MySQL, Postgre SQL, Search Console oraz YouTube Analytics. Lista ta jest stale rozbudowywana.

To jeszcze nie wszystko! Google Data Studio pozwala na raportowanie danych w czasie rzeczywistym. Wszystko za sprawą automatyzacji raportów. Do tej pory wiele użytkowników wykorzystywało Excela lub inne narzędzie do automatycznego wyliczania  wartości określonych zmiennych. Teraz to wszystko jest prostsze, a to właśnie za sprawą narzędzia udostępnionego przez Google.

 

3. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego!

Google pomyślał również o zespołach, które pracują wspólnie nad jednym projektem, co często związane jest z edycją tego samego raportu. Data Studio pozwala na udostępnianie raportów innym użytkownikom. Dzięki temu od teraz istnieje możliwość swobodnej pracy na jednym raporcie z poziomu wielu kont.

 

4.  Data Studio w Polsce?

14 marca 2017 był dniem, w którym wszystkie osoby związane z przedstawianiem jak i opracowywaniem raportów mogły otwierać szampana. W tym dniu Google udostępnił pełny w Polsce dostęp do Data Studio. Zachwyt jednak nie trwał długo. Google poinformował, że dostęp do narzędzia w naszym kraju zostaje przerwany i zostanie wznowiony w przeciągu kilku tygodni.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami i spytaj o Google Data Studio!

 

Komentarze do artykułu: Raportowanie rodem z Marsa – Google Data Studio