Porcja nowości SEO i Content Marketingowych 03/2017

|
|
Kategorie: Content Marketing, SEO

Przygotowaliśmy dla Was zestawienie nowości, które pojawiły się ostatnio w świecie marketingu internetowego. Tym razem skupiliśmy się na zagadnieniach z dziedziny SEO i Content Marketingu. Miłej lektury!

 

NOWINKI SEO:

 

13 najczęściej popełnianych błędów w stosowaniu atrybutu hreflang

 

Atrybuty rel=”alternate” hreflang=”x” pozwalają Google wyświetlać adresy URL we właściwej wersji językowej lub regionalnej. Ich stosowanie zasadne jest zwłaszcza wtedy, kiedy witryna tłumaczona jest na wiele języków. Stosowanie hreflangów często generuje błędy, które mogą niestety przyczynić się do wzrostu współczynnika odrzuceń – użytkownikowi zaprezentowana zostanie bowiem strona w obcym dla niego języku, co w wielu wypadkach wywoła jej opuszczenie. Jakie błędy popełniamy najczęściej? O analizę pokusił się Semrush. 

 

 

Google podpowiada jak zatrudnić dobrą firmę SEO

 

Nie często zdarza się, że Google udziela porad w temacie SEO. Zwykle ich Know How jest pilnie strzeżoną tajemnicą. Tym razem jednak gigant z Mountain View postanowił ułatwić życie swoim użytkownikom i podpowiedzieć na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy SEO. Co ciekawe, Maile Ohye z Google opowiada także o tym, jak długo należy czekać na pierwsze efekty pracy SEOwca oraz podkreśla wartość holistycznego podejścia do SEO, a także konieczność nadania dostępów do narzędzi, takich jak GSC i GA. 

 

 

Aktualizacje algorytmu – Świstak i Phantom

 

Początek lutego przyniósł duże wahania pozycji stron. Wraz z nimi w sieci pojawiło się wiele różnych teorii, analizujących przyczyny wzrostów i spadków miejsc witryn w Google. Wahania przypisuje się nowej aktualizacji nazwanej Świstak, a kolejne rotacje następnej odsłonie aktualizacji, zwanej Phantom. Więcej o lutowych aktualizacjach przeczytasz tutaj. 

 

Które e-commerce najlepiej rankują w Google?

 

 

Ekipa SearchMetrics pokusiła się o szeroką analizę e-commerce, które zajmują najwyższe pozycje w wyszukiwarce. Wśród elementów, które podlegały analizie, znalazły się reklamy AdSense, aktywność w social media, ilość linków wewnętrznych, domena, rola video oraz ilość treści na stronie. Raport pobrać można ze strony SearchMetrics. 

 

Dlaczego UX jest kluczowy dla przyszłości SEO?

 

 

Od kiedy algorytmy wyszukiwarek stały się jeszcze bardziej złożone, wielu specjalistów uważa, że to doświadczenie użytkownika w kontakcie z witryną odgrywa największą rolę w ustalaniu pozycji w wyszukiwarce. Na łamach Search Engine Land felietonista David Freeman wyjaśnia co oznacza ten fakt dla specjalistów SEO. Dowiedz się więcej.

 

Pozyskiwanie wartościowych domen do linkowania za pomocą Majestic

 

 

Pracownicy Majestic od dawna ułatwiają swoim użytkownikom życie, publikując rozbudowane poradniki na blogu. W lutym Damian Kiełbasa podzielił się informacją o tym, jak wykonać precyzyjny link prospecting za pomocą Majestica w kilkanaście minut. Za pomocą funkcji Clique Hunter odnaleźć można wspólne elementy w profilu linków konkurencji. Te dane mogą zostać wykorzystane do wyszukania potencjalnie ciekawych domen. Jak to zrobić? Sprawdź to na blogu Majestic. 

 

SEO Tools for Excel czyli jak w szybszy sposób pozyskać dane z Majestic

 

 

W tym samym miejscu znajdziemy też świetny poradnik o tym jak wykorzystać SEOTools for Excel do jeszcze szybszego pozyskania danych z Majestica. Wtyczka ta umożliwia wstawianie danych do arkusza kalkulacyjnego bezpośrednio przez API Majestic. Jej pełna funkcjonalność przedstawiona została na 2 minutowym filmiku. Film dostępny tutaj.

 

Elementy Semantyczne HTML5 oraz ich znaczenie dla SEO

 

Najnowsza wersja HTML5 wprowadza wiele nowych elementów, których możemy użyć, aby jeszcze lepiej określić zawartość naszej strony i tym samym sprawić, że wyszukiwarka jeszcze efektywniej je „zrozumie”. Nowa technologia dostarcza także kilka elementów semantycznych, na które warto zwrócić uwagę przy optymalizacji strony. Niektóre z nich, to np.: <article>, <aside>, <nav> czy <video>.Więcej na ten temat na stronie. 

 

 

nowinki content marketingowe:

 

Jak tworzyć treści zgodne z SEO i zadowolić RankBrain?

 

 

Google RankBrain jest jednym z najnowszych i najważniejszych graczy w zestawie aktualizacji algorytmów Google, a zrozumienie jego działania pomoże tworzyć treści dostosowane do sztucznej inteligencji. Od czasu wprowadzenia RankBrain w październiku 2015 agencje SEO, specjalizujące się w content marketingu, nauczyły się już nieco o tym, jak RankBrain postrzega treści i SEO. Semrush na swoim blogu serwuje dozę tych informacji. 

 

 

Czy to prawda, że im dłuższy tekst, tym lepszy?

 

 

Na swoim blogu Neil Patel odpowiada na pytanie dręczące każdego specjalistę CM – czy dłuższy, automatycznie oznacza lepszy? Specjalista sugeruje także, że Google nie przywiązuje uwagi do ilości słów, ale do trzech innych aspektów. Jakich? Tego dowiesz się z artykułu. 

 

Mamy nadzieję, że nasze zestawienie będzie dla Was przydatne i inspirujące. A czy Wy spotkaliście się ostatnio z jakąś nowością, o której nie wspomnieliśmy? Podzielcie się nimi w komentarzach!

 

 

INTERESUJĄ CIĘ ZAGADNIENIA Z DZIEDZINY SEO?

A czy wiesz, jak technologiczne nowinki wykorzystywać w marketingu? Poznaj nasze szkolenia!

SEO od podstaw i dla zaawansowanych – jak optymalizować witrynę, aby ta generowała realne zyski? W jaki sposób dobierać i pozyskiwać słowa kluczowe oraz bezpieczne linki? Dowiedz się na szkoleniu i odkryj siłę SEO!

 

Komentarze do artykułu: Porcja nowości SEO i Content Marketingowych 03/2017