Piąty typ dopasowania słów kluczowych w AdWords istnieje!

|
|
Kategorie: Google Ads

Portal Search Engine Journal potwierdza istnienie piątego typu dopasowania słów kluczowych. Wiadomość ta szczególnie ucieszy specjalistów PPC, pracujących z kampaniami w wyszukiwarce.

Dla przypomnienia, 4 znane do tej pory typy dopasowania to:

  • dopasowanie przybliżone
    (AdWords uwzględnia w nim różne odmiany i hasła podobne do naszych słów kluczowych)
  • „dopasowanie do wyrażenia”
    (wyszukiwane hasło musi zawierać frazę w cudzysłowie)
  • [dopasowanie ścisłe]
    (wyszukiwane hasło musi być frazą w nawiasach kwadratowych, ale uwzględniane są błędy ortograficzne i literówki)
  • dopasowanie przybliżone z +modyfikatorem (BMM)
    (Słowa, przed którymi dodano znak + muszą znaleźć się w wyszukiwanym haśle, ale nie ma znaczenia ich kolejność. Słowa bez znaku + są traktowane jak dopasowanie przybliżone)

 

Nowy typ dopasowania

Nowym, piątym typem jest dopasowanie do wyrażenia z modyfikatorem (PMM). Będzie ono doskonałym rozwiązaniem przy słowach kluczowych, w których kolejność wyrazów ma szczególne znaczenie.

Przykładowo, możemy chcieć utworzyć kampanię reklamującą bilety kolejowe relacji Warszawa > Kraków, (ale tylko w tym kierunku, bez biletów powrotnych).

Zastosowanie dopasowania przybliżonego z +modyfikatorem (BMM) mogłoby doprowadzić do wyświetlania naszej reklamy, także na zapytania takie jak: „pociąg kraków warszawa”.

Zastosowanie „dopasowania do wyrażenia” zapewnia nam kontrolę nad kolejnością słów w wyszukiwanych hasłach, ale powoduje, że musimy przewidzieć wszystkie prawdopodobne odmiany, jakich będą używać nasi potencjalni klienci.

Idealnym kompromisem byłoby słowo kluczowe zapisane w sposób: +pociąg „warszawa kraków”, jednak taki zapis nie jest możliwy i system AdWords go odrzuci.

 

Jak korzystać z PMM?

Dopasowanie do wyrażenia z modyfikatorem (PMM) rozwiązuje ten problem i umożliwia zapis:

+pociąg +warszawa.kraków

Dzięki użyciu kropki, fragment +warszawa.kraków traktowany jest jako „dopasowanie do wyrażenia” i umożliwia kontrolę nad kolejnością słów w wyszukiwanych hasłach.

Stosując dopasowanie do wyrażenia z modyfikatorem (PMM), możliwe jest także łączenie różnych typów dopasowania:

  • Dopasowanie do wyrażenia oraz dopasowanie przybliżone z +modyfikatorem (BMM)
    +dopasowanie.do.wyrażenia +BMM
  • Wielokrotne dopasowanie do wyrażenia
    +dopasowanie.do.wyrażenia +dopasowanie.do.wyrażenia
  • Dopasowanie do wyrażenia i dopasowanie przybliżone
    +dopasowanie.do.wyrażenia dopasowanie przybliżone
  • Dopasowanie do wyrażenia, dopasowanie przybliżone z +modyfikatorem (BMM) oraz dopasowanie przybliżone
    +dopasowanie.do.wyrażenia +BMM dopasowanie przybliżone

 

Czy nowy typ dopasowania ma wpływ na wynik jakości?

Nie bezpośredni. Samo zastosowanie PMM nie wpływa na wynik jakości, ale może potencjalnie zwiększyć współczynnik klikalności (CTR) dzięki temu, że nie wyświetlamy reklam użytkownikom wyszukującym hasła w niepożądanej przez nas kolejności słów.

Zwiększony CTR wpływa z kolei pozytywnie na wynik jakości, więc stosowanie PMM może przynieść nam korzyści nie tylko w postaci zwiększonych współczynników klikalności, ale obniżyć koszt za kliknięcie (CPC).

 

Czy warto?

Zalety PMM w kampaniach, w których kolejność słów w zapytaniu ma szczególne znaczenie widać już na pierwszy rzut oka:

  • Mniej pracy przy konfiguracji kampanii
  • Wyższy CTR, dzięki ograniczeniu zapytań nie związanych z naszą usługą/produktem
  • Potencjalnie niższy CPC dzięki wyższym wynikom jakości

PMM otwiera drogę do poszerzania zasięgu naszych kampanii, umożliwiając jednocześnie dokładną kontrolę nad wyszukiwanymi hasłami.

Komentarze do artykułu: Piąty typ dopasowania słów kluczowych w AdWords istnieje!