Okiem SEMowca: Relacja z konferencji Google Marketing Next 2017

|
|
Kategorie: Adwords

Podczas niedawnej konferencji Google Marketing Next 2017, zaprezentowano nowe narzędzia i funkcjonalności dla rynku reklamy online. Naszą uwagę w szczególności przykuły funkcje Unique Reach, Google Attribution oraz nowy interfejs AdWords. Zapraszamy do zapoznania się z nowościami Google dla PPC.

 

Unique Reach (Zasięg Unikalny) dostępny dla kampanii Display AdWords oraz w DoubleClick

Od momentu kiedy Twoje reklamy trafią do sieci, pragniesz wiedzieć do jakiego typu odbiorców trafiają. Częstotliwość i zasięg są na dzień dzisiejszy podstawowymi wskaźnikami, które pokazują wpływ Twoich reklam w sieci reklamowej. Jednocześnie musisz się zastanowić jak często Twoje reklamy trafiają do pojedynczego odbiorcy, aby uniknąć znużenia użytkowników.

Obecnie około 30% odbiorców korzysta z więcej niż 5 urządzeń – oznacza to, że jeśli dotrzesz do jednego użytkownika trzykrotnie na każdym urządzeniu, możesz pokazać mu aż 15 reklam!

Na początku bieżącego roku Google uruchomił narzędzie Unique Reach (Zasięg Unikalny) dla serwisu YouTube. Wkrótce Google zamierza rozszerzyć dostęp Unique Reach również dla kampanii Sieci Reklamowej Google. Ale to nie koniec ekspansji tego narzędzia! Google zamierza również udostępnić Unique Reach dla wszystkich reklam wideo oraz reklam GDN  w DoubleClick niezależnie od tego gdzie wyświetlać się będą Twoje reklamy.

Unique Reach ma za zadanie mierzyć ilość unikalnych użytkowników oraz przypadających na nich wyświetleń, pochodzących z twoich reklam wideo oraz Display. Metryki Unique Reach są skonstruowane w taki sposób, aby swoim zasięgiem obejmować dane dotyczące użytkowników ze względu na rodzaj urządzenia z którego korzystają, kampanię reklamową oraz formaty reklam, które do nich trafiają.

Unique Reach to narzędzie, które pozwala kontrolować użytkowników do których chcesz kierować swoje kampanie oraz ich częstotliwość.

 

Nowy interfejs AdWords dostępny dla wszystkich reklamodawców

W ciągu ostatnich 15 lat nowy interfejs AdWords odcisnął znaczący wpływ na to jak wizualizujemy oraz zarządzamy kampaniami reklamowymi. Ulepszona wersja AdWords ma sprawić, że korzystanie z systemu będzie jeszcze łatwiejsze.

Na początku bieżącego roku Google przedstawił kilka nowych urządzeń i funkcji mających na celu znacząco ułatwić obsługę AdWords. Jedną z takich funkcji jest najnowszy Podgląd stron (Overview page), który automatycznie przegląda witryny w poszukiwaniu istotnych informacji o ich skuteczności – dzięki czemu możliwe jest podejmowanie przemyślanych i szybszych działań.

Od czasu wprowadzenia udoskonalonego interfejsu AdWords, Google zauważa wiele ciekawych wyników m.in. szybsze ładowanie stron – średnio o 20%. Dodatkowo klienci iProspect North informują, że nowy projekt i układ interfejsu pozwala im skrócić czas wykonywania codziennych czynności o około 30%.

Zaczynając od dziś Google wprowadza nowy interfejs Google AdWords dla milionów dodatkowych kont, które będą dostępne dla wszystkich reklamodawców do końca bieżącego roku.

 google analytics szkolenia

 

Witaj Google Attribution, żegnaj last-click

Od dzisiaj dostępny będzie dla wszystkich użytkowników AdWords nowy produkt, Google Attribution, którego głównym zadaniem jest pomóc w odpowiedzi na odwieczne pytanie “Czy mój plan marketingowy działa?”

Po raz pierwszy w historii Google Attribution sprawi, że każdy marketingowiec będzie mógł zmierzyć wpływ swoich działań marketingowych na wszystkich urządzeniach oraz kanałach – wszystko będzie dostępne w jednym miejscu oraz bez dodatkowych kosztów.

Dzisiejsza skomplikowana ścieżka użytkownika sprawia, że Twoja firma może mieć kilkanaście różnych interakcji z jednym użytkownikiem – poprzez reklamy w Sieci Reklamowej Google, wideo, sieć społecznościową oraz Twoją stronę lub aplikację. Obecnie wszystkie interakcje z użytkownikami mają miejsce na wielu różnych urządzeniach co sprawia, że mierzenie ich wyników jest jeszcze trudniejsze.

Od dawna marketingowcy starają się stworzyć idealny model atrybucji, niestety obecnie dostępne urządzenia na to nie pozwalają. Większość narzędzi atrybucji jest ciężka w obsłudze, a niektóre z nich tracą ścieżkę użytkownika w momencie zmiany przez niego urządzenia. Dodatkowo większość narzędzi nie jest zintegrowana z systemami reklamowymi, co znacząco utrudnia podejmowanie decyzji.

Przez to marketingowcy zazwyczaj korzystają z narzędzia przypisywania ostatniego kliknięcia (last-click attribution), który pomija wpływ wielu interakcji użytkownika z daną witryną. Z nowym Google Attribution możliwe jest zrozumienie przebiegu skomplikowanej ścieżki użytkownika oraz oddziaływania wszystkich zastosowanych działań marketingowych.

Google Attribution jest zintegrowany z systemem AdWords, Google Analytics i DoubleClick Search co znacząco ułatwi gromadzenie danych ze wszystkich kanałów marketingowych.

Google Attribution zostało stworzone w taki sposób, aby przełączanie się na Data-driven Attribution było niezwykle proste. Dzięki Data-driven Attribution, które wykorzystuje machine learning, narzędzie to jest w stanie określić jak duży kredyt przypisać do każdego etapu ścieżki konsumenta – od pierwszego kontaktu z marką (w celu wczesnego badania), aż do ostatniego kliknięcia przed zakupem. Google Attribution analizuje unikalne wzorce konwersji na swoim koncie, porównując ścieżki klientów, którzy dokonali konwersji z tymi, którzy jeszcze jej nie dokonali.

Dzięki Google Attribution i jego integracji z narzędziami reklamowymi, takimi jak AdWords i DoubleClick Search nareszcie możesz podjąć szybsze działania, aby zoptymalizować swoje reklamy. Dodatkowo wszystkie wyniki są natychmiast dostępne do raportowania, aktualizowania stawek lub przesuwania budżetów między kanałami, co znacznie usprawni pracę i skróci czas optymalizacji do absolutnego minimum.

W chwili obecnej Google Attribution znajduję się w fazie Beta. W ciągu najbliższych miesięcy Google Attribution ma być dostępne się dla szerszego grona reklamodawców.

 

Źródło: 

https://adwords.googleblog.com/2017/05/making-marketing-easier-with-new-tools.html

https://adwords.googleblog.com/2017/05/powering-ads-and-analytics-innovations.html

 

Czy wiesz, jak technologiczne nowinki wykorzystywać w marketingu? Poznaj nasze szkolenia!

Przyjdź na nasze szkolenie i poznaj nową jakość decyzji podejmowanych dzięki Google Analytics! Dopiero zaczynasz przygodę z GA? A może bardziej interesuje Cię analityka dedykowana e-commerce? Zapoznaj się z naszą ofertą i wybierz szkolenie dopasowane do Twoich potrzeb. Więcej szczegółów tutaj!

Komentarze do artykułu: Okiem SEMowca: Relacja z konferencji Google Marketing Next 2017