Nowość! Reklamy w Google coraz mniej widoczne

|
|
Kategorie: Mobile, Wyszukiwarki

Google wprowadza nowe etykiety reklam AdWords w wyszukiwarce! Pierwsze testy ruszyły około miesiąc temu w Wielkiej Brytanii, a dzisiaj nowe oznaczenia reklam pojawiły się także w Polsce. Czy niewprawni użytkownicy będą nadal w stanie odróżnić, co jest reklamą, a co nie?

 

Kolor nowej etykiety pozostaje bez zmian, natomiast w odróżnieniu od poprzedniej wersji, oznaczenie “Reklama” nie jest już wypełnione na zielono, ma jedynie zieloną obwódkę na białym tle. Odwrócony został w związku z tym kolor tekstu.

 

Poniżej porównanie starych oraz nowych etykiet w wynikach wyszukiwania.

 

Czym różnią się nowe reklamy od starych?

 

Wiosną zeszłego roku Google zmieniło kolor etykiety AdWords z żółtego na zielony, identyczny do koloru linków pod wynikami wyszukiwań. Oznaczenia reklam stają się coraz mniej wyraźne, a mało doświadczeni i starsi użytkownicy komputerów mogą go zupełnie nie zauważyć. Można wnioskować, że Google wprowadza te zmiany, aby dzięki temu zwiększyć współczynnik CTR i przekonać kolejne firmy do skorzystania z usług AdWords.

 

Warto także zauważyć, że na rynkach angielskojęzycznych odpowiednikiem polskiego oznaczenia “Reklama” jest lakoniczne “Ad”, będące skrótowcem słowa advertisement. W związku z tym nowe oznaczenie reklamy w amerykańskiej czy brytyjskiej przeglądarce jest niemal niezauważalne.

 

Oznaczenie reklam w wersji angielskiej

 

A tak oznaczenie reklam Google w wyszukiwarce zmieniało się na przestrzeni lat.

 

 

Jak myślicie – czy zmiana przyniesie realny efekt?

 

Chcesz lepiej poznać możliwości reklamy w Internecie?

Przyjdź na nasze szkolenie z systemów reklamowych i naucz się wykorzystywać AdWords, RTB czy reklamy w mediach społecznościowych. Pierwsza edycja już 21 marca! Więcej szczegółów tutaj.

 

 

Autor: Michał Słapek

Źródło: Search Engine Land

 

Komentarze do artykułu: Nowość! Reklamy w Google coraz mniej widoczne