Nowinki SEO i Content Marketingowe 07/2017

|
|
Kategorie: SEO

Słońce świeci, temperatura rośnie, a my nie zwalniamy tempa! Przed Wami wakacyjna dawka wiedzy ze świata SEO i Content Marketingu. Czy aktualizacja Test My Site rozgrzeje serca pozycjonerów? Czy rozniecając iskrę niezgody, można zrobić dobry Content Marketing? Zobaczcie sami.

 

Nowinki SEO

 

Google aktualizuje Test My Site

Wprowadzone w ubiegłym roku Test My Site pomaga sprawdzić, czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Google ogłosił właśnie aktualizację narzędzia – teraz pokazuje ono nie tylko szybkość wersji mobilnej strony, ale także to, ilu użytkowników traci się przez wolne ładowanie się witryny. Dzięki Test My Site możemy również sprawdzić, jak nasza strona wypada na tle konkurencji. Więcej informacji dostępnych jest tutaj: http://searchengineland.com/google-updates-test-site-tool-show-many-visitors-losing-compare-competitors-278059

 

Zmiana działania Direct Answers

Od kiedy Google uruchomiło funkcjonalność Direct Answers, możliwe stało się uzyskanie miejsca „zero” w organicznych wynikach wyszukiwania. Do tej pory strona wyświetlająca się w Direct Answers była również obecna w pierwszej dziesiątce rezultatów, czyli na stronie SERP występowała dwa razy. Portal Searchengineland.com podaje jednak, że wkrótce może to ulec zmianie i strona zajmująca tak zwaną pozycję zero nie pojawi się po raz drugi w Top10. Więcej o zmianach w wyszukiwarce przeczytasz tutaj: http://www.seostation.pl/wiedza/co-w-serpach-piszczy-4

 

Raporty na miarę XXI wieku

Raporty wysyłane klientom nadal wyglądają tak, jakby były tworzone w 2000 roku – do takiego wniosku doszli twórcy platformy NinjaCat. W odpowiedzi na nudne, przeładowane dużą ilością zestawionych bez żadnego pomysłu danych podsumowania stworzyli narzędzie do raportowania. Platforma ułatwia gromadzenie informacji i pozwala na prezentowanie ich w dowolnych konfiguracjach, a to wszystko przy zachowaniu atrakcyjnego designu. Możliwości NinjaCat można zobaczyć tutaj: http://searchengineland.com/meet-ninjacat-shinobi-one-agency-reporting-monitoring-platform-future-277587

 

Szukanie „świeżych” linków zwrotnych z Clique Hunter od Majestica

Jak wykorzystać linki zwrotne w walce z konkurencją? Z pomocą przychodzi Clique Hunter, narzędzie oferowane przez Majestic. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się, jakie są główne źródła linków rywalizujących z naszą witryną stron. Wykrycie „fabryk linków”, czyli stron łączących się z wieloma konkurentami, podpowie, które z nich mogłyby linkować do nas. Informacje o narzędziu dostępne są tutaj: https://blog.majestic.com/pl/szkolenia/jak-szukac-swiezych-linkow-zwrotnych-aby-tworzyc-tresci-rezonansowe/

 

Kanadyjski Sąd Najwyższy nakazał Google zablokowanie wyników wyszukiwania na całym świecie

Sprawa związana jest z małą kanadyjską firmą technologiczną Equustek Solutions Inc., która oskarżyła swojego dystrybutora o oznaczenie jednego z jej produktów własną marką i sprzedawanie go w Internecie. Firma domagała się od Google usunięcia z wyników wyszukiwania adresów stron dystrybutora. Koncern częściowo spełnił żądanie – skasował rezultaty, ale tylko z Google Canada. Sąd zdecydował jednak, że gigant powinien skasować wyniki we wszystkich wersjach językowych swojej wyszukiwarki. Organizacje broniące praw obywatelskich uważają, że może to stanowić precedens prowadzący do cenzurowania Internetu. Sprawę opisuje portal Searchengineland.com: http://searchengineland.com/canada-supreme-court-orders-google-de-index-site-globally-opening-door-censorship-278144

 

10 lat SEO

„Rzeczpospolita” podsumowuje dekadę działania SEO: w ciągu dziesięciu lat branża przeniosła nacisk z linkowania na budowanie wartości stron, Google ugruntowało swoją pozycję, zmieniły się przyzwyczajenia użytkowników. Inny jest również model rozliczeń – w tej chwili nie sprawdza się już płacenie za efekty. Cenniejszy od najwyższych pozycji stał się ruch zdobywany z wyszukiwarki. Artykuł o ewolucji branży SEO jest dostępny pod adresem: http://www.rp.pl/Media-i-internet/170629196-10-lat-SEO–jak-zmienilo-sie-w-ciagu-ostatniej-dekady.html

 

Nowinki Content Marketingowe

 

Kary za marketing szeptany

Zjawisko astroturfingu, czyli publikowania komentarzy o produktach lub usługach przez osoby, które nie są konsumentami, przybiera coraz większe rozmiary. Okazuje się, że fałszywych może być nawet kilkadziesiąt procent wszystkich opinii zamieszczanych w sieci. Metoda „kładzenia sztucznej trawy” staje się coraz popularniejsza wśród polskich przedsiębiorców. Prawnicy ostrzegają, że tego rodzaju działania uznaje się za nieuczciwą praktykę rynkową, za której prowadzenie grożą wysokie kary, sięgające nawet 10% obrotu z poprzedniego roku. Więcej na: http://www.proto.pl/aktualnosci/wysokie-kary-za-marketing-szeptany

 

Dobry content powstaje przez robienie sobie wrogów

Strategia content marketingowa powinna zakładać przyciąganie użytkownika przez dzielenie się z nim swoimi pomysłami i wiedzą. Jednak równie dobrym sposobem może okazać się wywołanie kontrowersji związanych z zawartością naszej strony. Prostym sposobem jest zaprezentowanie publikowanej treści przez postawienie jej w kontrze do innych poglądów czy rozwiązań. Rand Fishkin w swoim artykule omawia korzyści i zagrożenia związane ze strategią „robienia sobie wrogów”: https://moz.com/blog/content-by-making-enemies

 

Przyszłość content marketingu

Jak będzie wyglądało tworzenie treści w przyszłości? Sztuczna inteligencja, wyszukiwanie głosowe i marketing zbliżeniowy w 2020 roku okażą się najważniejszymi obszarami content marketingu – takie prognozy przedstawia raport BrightEdge. W 2025 roku wykorzystywanie sztucznej inteligencji i sterowanej głosem technologii dla 50% użytkowników stanie się codziennością. O przyszłości content marketingu można przeczytać tutaj: https://martechseries.com/content-marketing/content-marketing-content-marketing/adoption-ai-voice-search-hyper-local-content-keys-marketing-success-says-brightedge-report/

 

Blog nadal ważną częścią strategii content marketingowej

Blog niezmiennie pozostaje kluczowym elementem strategii marketingowej. 80% marketerów B2B nadal uważa blogowanie za istotny składnik swojego programu. Dużym problemem okazuje się jednak brak spójnej wizji tego, jak powinien wyglądać content marketingowy sukces firmy – wiele z nich zaczyna prowadzić bloga, zanim wyznaczy sobie cele, które chce osiągnąć. Problemy związane z nieefektywnymi blogami opisane są tutaj: http://contentmarketinginstitute.com/2017/07/beat-battle-blog/

 

SEO banner

Komentarze do artykułu: Nowinki SEO i Content Marketingowe 07/2017