Nowinki SEO i Content Marketingowe

|
|
Kategorie: SEO

Jak co miesiąc, przygotowaliśmy dla was porcję nowości SEO i Content Marketingowych. W tym miesiącu przeczytacie o śmierci dmoz’u, spustoszeniach jakie przyniosła aktualizacja Fred oraz marcowej wpadce Google Search Console.  Zapraszamy do lektury.

 

NOWINKI SEO

 

Koniec pewnego etapu historii – RIP DMOZ

17 marca 2017 roku zakończyła się era, w trakcie której ludzie próbowali organizować Internet. Największy międzynarodowy katalog został oficjalnie zamknięty. Jak okazało się na początku kwietnia – w ślad za nim poszedł także katalog Onet, który wysłał maile o zakończeniu swojej działalności z dniem 1 czerwca. Czy wróży to koniec katalogów SEO? Czas pokaże …

 

People also ask bardziej dynamiczne

 

Funkcja, niedostępna niestety póki co w polskiej przeglądarce, od niedawna sugeruje użytkownikowi podobne do zapytania frazy dynamicznie. Ma to na celu zachęcenie internauty do pozostania na stronie wyszukiwarki po zdobyciu pożądanej informacji i pogłębienia wiedzy na dany temat poprzez kolejne wyszukiwania.

Więcej o zmianach w funkcjonalności People Also Ask na blogu Semahead. Przeczytaj teraz.

 

Google bez tajemnic

Na konferencji SMX West pracownicy Google odpowiadali na pytania uczestników. Padło 39 pytań, które nie pozostały bez odpowiedzi specjalistów. O co zapytano Google? M.in. o ostatni update algorytmu – Fred, szczegóły Knowledge Graph, słowa kluczowe w adresie domeny, kierowanie międzynarodowe oraz wybór pomiędzy subdomeną i katalogiem, a także w wpływ kar nałożonych na subdomeny i wiele innych. Wszystkie pytania i odpowiedzi tutaj.

 

Jakie strony najbardziej ucierpiały na aktualizacji Fred?

 

Po tym jak Gary Illyes na konferencji SMX West powiedział kilka słów o aktualizacji algorytmu, nazwanej Fred, dociekliwi SEOwcy wyciągnęli wnioski dotyczące tego, jakie strony atakuje algorytm. Agencja Artefakt na swoim blogu podsumowała je wszystkie.

 

Jak zwiększyć ruch organiczny w trudnej branży?

 

Agencja Elephate na blogu Majestic podzieliła się ciekawym case study, o tym jak zwiększać ruch organiczny w bardzo trudnej branży. Większość zastosowanych rozwiązań dotyczy technicznego SEO, które spowodowało aż 676% wzrostu ruchu na stronie, w trakcie 3 miesięcy. Artykuł Dawida Medwediuka- naszego dawnego współpracownika, przeczytasz tutaj.

 

Różnice pomiędzy przekierowaniem 301, 302 oraz adresami kanonicznymi

W kolejnym odcinku Whiteboard Friday specjalista MOZ Dr. Pete wyjaśnia jakie są podstawowe różnice pomiędzy 301, 302 i canonicalami oraz w jakich sytuacjach najlepiej je stosować. Wykład do oglądnięcia tutaj

 

Wzrost ruchu nie poprawia konwersji? Zobacz dlaczego!

 

Na swoim blogu Semrush przedstawia 4 najczęstsze przyczyny, przez które wzrost ruchu nie powoduje wzrostu konwersji. Z artykułu dowiesz się, jakie znaczenie ma odpowiednio sformułowane i umieszczone na stronie CTA, jakie problemy wywołują źle dobrane słowa kluczowe oraz dlaczego niechlujne strony nie generują przychodów. Przeczytaj teraz.

 

Bug w GSC

Jeśli w marcu z Twojego konta w GSC zniknęły dane, nie przejmuj się! Google Search Console, jak każde narzędzie, czasem się psuje 😉 W marcu miejsce miał poważny bug, który spowodował, że na wielu kontach nie wyświetlały się dane dotyczące ruchu 9 marca. Więcej na ten temat na stronie.

 google analytics szkolenia

 

 

Nowinki Content Marketingowe

 

 

Co oznacza treść wysokiej jakości i jak można ją oszacować?

Dave Davies z Search Engine Land ocenił ostatnie badania przeprowadzone w tym temacie i przedstawił swoje wnioski w artykule. Publicysta wyjaśnił m.in. co sam rozumie poprzez termin „quality content” i jaki jest wpływ wysokiej jakości treści na pozycję strony. Dowiedź się więcej.

 

Top 8 platform dla reklamodawców i wydawców

 

Enterpreneur przygotował na swojej stronie zestawienie 8 najlepszych platform do publikowania reklam. Wśród zwycięzców znalazły się takie brandy jak Redirect.com, Outbrain czy Taboola. Każda z tych platform umożliwia publikację naszych treści na tysiącach najpopularniejszych portali, przez co zwiększa możliwość monetyzowania contentu.  Cynthia Johnson w swoim artykule szczegółowo opisała także największe wyróżniki każdego systemu. Przeczytaj teraz.

 

Szukasz sposobów na automatyzowanie content marketingu w swojej firmie? Przeczytaj to!

 

Tony Messer – Co-founder i CEO w Pickaweb opisał swoje ulubione sposoby na automatyzację procesów związanych z tworzeniem, udostępnianiem i monitorowaniem treści, które skierują cię na dobrą drogę do opanowania marketingu treści dla Twojej marki. Chcesz wiedzieć jak robią to najlepsi? Przeczytaj artykuł Tony`ego.

INTERESUJĄ CIĘ ZAGADNIENIA Z DZIEDZINY SEO?

A czy wiesz, jak technologiczne nowinki wykorzystywać w marketingu? Poznaj nasze szkolenia!

Przyjdź na nasze szkolenie i poznaj nową jakość decyzji podejmowanych dzięki Google Analytics! Dopiero zaczynasz przygodę z GA? A może bardziej interesuje Cię analityka dedykowana e-commerce? Zapoznaj się z naszą ofertą i wybierz szkolenie dopasowane do Twoich potrzeb. Więcej szczegółów tutaj!

Komentarze do artykułu: Nowinki SEO i Content Marketingowe