Nowinki SEO i Content Marketingowe 07/2018

|
|
Kategorie: SEO

Pierwszy pełny miesiąc kalendarzowego lata już się rozpoczął. W lipcowych nowinkach SEO i Content Marketingowych przeczytacie o: zainfekowanych linkach za burtą indeksu Google, indeksacji witryn mobilnych, możliwościach różnych crawlerów, czy indeksacji JavaScriptów, a także… zresztą zobaczcie sami. 

 

Nowinki SEO

 

80% zainfekowanych witryn usuniętych z indeksu Google

Na swoim blogu Google poinformowało, że w 2017 roku usunęło ze swojego indeksu 80% zainfekowanych witryn. Działania Google to ponad 45 milionów wysłanych powiadomień za pośrednictwem Search Console, ponad 6 milionów komunikatów o ręcznych działaniach związanych z praktykami niezgodnymi z wytycznymi Google, a także odpowiedź na prawie 90 000 zgłoszeń użytkowników dotyczących spamu w wyszukiwarkach. Więcej informacji znajduje się pod adresem: https://www.blog.google/products/search/search-spam-report-2017/

 

Google wyjaśnia wątpliwości związane z mobile-first indexing

W siedmiu postach na Twitterze, Google odpowiedziało na największe wątpliwości webmasterów związane z wdrażanym od marca tego roku mobile-first indexing. Google wyjaśnia między innymi problemy związane z cachem, zaznaczając, że strona nie musi być przystosowana do wyświetlania na urządzeniach przenośnych, aby znaleźć się w indeksie mobilnym, a także, że sama obecność w nim nie zmieni pozycji witryny w rankingu. Posty Google można znaleźć tutaj: https://twitter.com/googlewmc/status/1007235817792790528

 

Przewodnik po crawlerach

Na stronie Elephate można znaleźć obszerne omówienie najpopularniejszych crawlerów i ich funkcji. Sprawdzane są między innymi takie narzędzia jak Screaming Frog, Sitebulb, OnCrawl, DeepCrawl czy Botify. Do opisu każdego narzędzia dołączona jest checklista informująca, jakie możliwości oferuje dany crawler. Z testem można zapoznać się pod tym adresem: https://www.elephate.com/blog/ultimate-guide-seo-crawlers/

 

Najlepsze narzędzia SEO

W codziennej pracy specjaliści SEO korzystają z szeregu narzędzi, które umożliwiają monitorowanie witryny i pozwalają na sprawdzenie, w jaki sposób widzą ją roboty Google. Taka analiza ułatwia szybkie wykrycie ewentualnych błędów na stronie oraz dostosowanie jej do stale zmienianego i rozwijanego algorytmu wyszukiwarki. Wybrane narzędzia SEO opisuje Michał Bujała z Semahead – niezbędnik narzędziowy każdego SEOwca można znaleźć pod tym adresem: https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/wyszukiwarki/seo-moze-byc-prostsze-oto-najlepsze-narzedzia-ktore-pomoga-w-pozycjonowaniu-stron-www-257466

 

Raport „Lead generation 2018”

Jakie perspektywy ma polski i zagraniczny e-commerce? Na to pytanie w najnowszym raporcie Interaktywnie.com „Lead generation 2018” odpowiadają między innymi specjaliści Semahead. Kasia Gazurek radzi, jak skutecznie pozyskiwać leady za pomocą Facebooka, a Katarzyna Mika opowiada o lead generetion, które przekłada się na konwersje. Izabella Łęcka podpowiada, w jaki sposób dobrać język komunikacji z klientem, natomiast Paweł Bugno wyjaśnia, kiedy i jak warto inwestować w SEO, aby czerpać dochody z wyszukiwania organicznego. Raport można pobrać pod tym adresem: https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-lead-generation-2018-257538

 

Jak Google radzi sobie z indeksacją JavaScript?

Zdaniem Bartosza Góralewicza przyszłość web developingu to JavaScript. Jak według niego Google radzi sobie z indeksacją JS? Obecnie roboty szybko renderują HTML i CSS, natomiast JavaScript – ponieważ wymaga to więcej czasu, mocy obliczeniowej oraz pamięci – dużo wolniej. Więcej na temat indeksowania JS oraz pozostałych obszarów z nim związanych można dowiedzieć się z artykułu i zapisu webinaru Bartosza Góralewicza dostępnych pod tym adresem: https://www.deepcrawl.com/blog/events/webinar-recap-javascript-bartosz-goralewicz/ 

 

Nowe funkcjonalności w Google Maps

Do wprowadzonej niedawno w Google Maps funkcjonalności Wpisów, czyli krótkich newsów dotyczących firmy, dodano możliwość zamieszczania ofert, w tym kodów rabatowych i prezentacji produktów. Nowy rodzaj wpisu można utworzyć w menu zarządzania swoim punktem w Google Maps. Więcej informacji można znaleźć tutaj:  https://www.seostation.pl/wiedza/nowe-rodzaje-wpisow-w-google-mapsoferta-i-produkt

 

 

Nowinki content marketingowe

 

Content marketing i design

Treści wizualne o wiele mocniej zapadają w pamięć i są bardziej wciągające niż sam tekst. Siłę ich przekazu dostrzegli marketingowcy, którzy podejmują współpracę z grafikami lub też sami sięgają po oprogramowanie graficzne. Z myślą o nich Content Marketing Institute opublikował krótki materiał, który ma pomóc w odświeżeniu podstawowych zasad projektowania. Strategiczne wykorzystanie typografii, kolorów i białej przestrzeni może znacznie poprawić estetykę i skuteczność treści wizualnych, a tym samym pozytywnie przełożyć się na odbiór bloga firmy i jej wizerunek w mediach społecznościowych. Więcej informacji dostępnych jest tutaj:  https://contentmarketinginstitute.com/2018/06/design-tips-nondesigners/

 

Kogo warto obserwować na LinkedInie?

LinkedIn to coraz lepsze źródło angażujących treści – postów, wideo, eksperckich artykułów. Warto więc podejrzeć, w jaki sposób robią to najlepsi. Z przeglądem najlepszych kont osobistych i firmowych można zapoznać się pod tymi adresami:
https://nowymarketing.pl/a/19001,linkedin-kogo-marketerzy-powinni-obserwowac-na-linkedinie i https://nowymarketing.pl/a/18999,linkedin-najciekawsze-polskie-strony-firmowe-przeglad

 

Komentarze do artykułu: Nowinki SEO i Content Marketingowe 07/2018