Nowinki Analityczne 08/2018

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

Start wyczekiwanej Marketingowej Platformy od Google, jeszcze lepsze wykorzystanie Google Data Studio dzięki zastosowaniu UX-owych prawd oraz nowe zapowiedzi od Google, dotyczące lepszego śledzenia użytkowników na różnych urządzeniach – mimo wakacji świat analityczny nie śpi! Zapraszamy na bloga!

 

Start Google Marketing Platform

Pod koniec lipca pożegnaliśmy stare panele do logowania Google, a do życia została powołana Platforma Marketingowa Google. Integruje ona wszystkie narzędzia Google w jednym miejscu, tak by uściślić współpracę zespołów marketingowych. Od teraz logujemy się nie do pojedynczych usług takich jak Google Analytics czy Google Tag Manager, ale do całej Platformy Marketingowej. Wszystkie możliwości platformy opisane zostały tutaj:  https://support.google.com/displayvideo/answer/9015629?hl=pl

 

Google Data Studio z 7 prawami UX

Magiczna 7 Millera, efekt pierwszeństwa czy prawo Hicka, należą do podstawowych zasad projektowania doświadczeń użytkownika. Przeczytaj jak można je zastosować, w czasie projektowania raportów Google Data Studio, tak aby stały się one bardziej czytelne, zrozumiałe i przede wszystkim użyteczne. Dociekliwych zapraszam do zapoznania się z artykułem:  https://supermetrics.com/blog/laws-ux-data-studio.

 

Ankiety Google w Google Marketing Platform

Do Platformie Marketingowej Google, dołączyła funkcja „Ankiety”. Pozwala ona na analizę opinii klientów, testy reklamy czy poznanie bieżących informacji o świadomości marki. Ankietę możemy odpowiednio targetować ze względu na odbiorców, wiek, lokalizacje, język czy płeć. Narzędzie pozwala na swobodny wybór stosowanej w badaniach metodologii. Więcej o narzędziu tutaj: https://marketingplatform.google.com/about/surveys/

 

zapowiedź nowych funkcjonalności Google Analytics

Google planuje wdrożyć funkcjonalność, która pozwoli na jeszcze lepsze zrozumienie zachowania klientów w erze multichannel. Cross Device ma pomóc w analizie podróży użytkowników pomiędzy urządzeniami. Dzięki temu będziemy mogli lepiej dopasować sposoby i kanały dotarcia do odbiorców. Niestety dane mają dotyczyć tylko internautów, którzy zdecydowali się na spersonalizowane reklamy. Obecnie usługa dostępna jest wersji BETA, a udostępniana będzie dopiero w najbliższych tygodniach. Więcej o Cross Device pod adresem: https://www.blog.google/products/marketingplatform/360/cross-device-capabilities/

Komentarze do artykułu: Nowinki Analityczne 08/2018