Nowinki Analityczne 01/2018

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

Serwujemy kolejne podsumowanie analitycznego miesiąca! W styczniowych nowinkach dowiecie się m.in. jak wykorzystać nowe aktualizacje Google do wydajniejszej pracy, poznacie nowe sposoby analizy zachowań użytkownika oraz wejdziecie w szczegóły śledzenia konwersji w Adwords i Analytics. Zapraszamy do lektury!

 

Know-how

 

Data Studio: dane z dwóch różnych źródeł w jednym raporcie

Lunametrics prezentuje krótki przepis na to, jak ułatwić sobie codzienna pracę. Kto nie marzy o tym, by zamiast sprawdzania kilku źródeł, mieć wszystkie informacje w jednym miejscu, gotowe do raportowania? 

Poradnik dostępny pod adresem: https://www.lunametrics.com/blog/2018/01/18/data-studio-template-compare-data-multiple-ga-sources/

Jak nowe aktualizacje Google Analytics pomogą marketerom?

Dzięki stopniowej implementacji uczenia maszynowego, Google Analytics będzie w stanie dostarczyć nam jeszcze bardziej istotne dane. Jakie są zmiany, o których piszemy? Między innymi możliwość raportowania pod kątem użytkowników zamiast sesji, rozbudowany eksplorator użytkownika, możliwość utworzenia grup odbiorców oraz… prawdopodobieństwo konwersji. Opis każdej z funkcjonalności oraz ich potencjału znajdziecie tutaj:

https://searchenginewatch.com/2018/01/10/how-the-latest-google-analytics-updates-will-benefit-marketers/

Prowadzisz działania w Adwords i korzystasz z Analytics? Sprawdź jak różnice w śledzeniu konwersji przekładają się na dane!

Optimize Smart przedstawia listę różni dotyczących konwersji pochodzących z Adwords w panelu Adwords oraz w Google Analytics. Autor wziął pod uwagę modele atrybucji, rodzaje zliczanych konwersji, czas w jakim dane z Adwords docierają do raportów w Analytics, próbkowanie, inny sposób zbierania danych – to tylko część z wymienionych. Zapraszamy do głębszej lektury artykułu:

https://www.optimizesmart.com/difference-between-google-adwords-and-google-analytics-conversion-tracking/

Narzędzia

 

Google Analytics – skup się na użytkowniku!

Nowy sposób na analizę zachowań użytkownika – teraz oprócz danych dotyczących sesji, mamy możliwość rozbudowania standardowych raportów o metryki dotyczące użytkowników. Oprócz danych w tabeli, możemy o użytkownikach dowiedzieć się więcej z wykresu, porównując ich ilość z inną wybraną metryką. Dostępnych mamy również kilka innych funkcjonalności. Nowe raportowanie można włączyć w ustawieniach usługi:

Oficjalny komunikat Google do zapoznania się pod adresem:

https://analytics.googleblog.com/2017/12/new-ways-to-measure-your-users-in-google-analytics-pmm.html

Google Analytics 360 – integracja danych z Salesforce

Dobre wieści dla użytkowników Salesforce – od teraz jesteśmy w stanie przeprowadzić integrację Google Analytics z Sales Cloud. Dzięki niej możemy łatwo połączyć dane sprzedażowe offline z analityką sieciową, co pozwoli nam uzyskać bardziej kompletne spojrzenie na lejek sprzedażowy.

Więcej:

https://analytics.googleblog.com/2018/01/integration-salesforce-sales-cloud.html

Ułatw sobie pracę z Google Tag Manager

Simo Ahava jak zwykle przychodzi z pomocą analitykom i marketerom – udostępnia zestaw dodatków pomocnych przy korzystaniu z narzędzia. Dostępne są one pod adresem: https://www.gtmtools.com/. Co możemy znaleźć nowego? Integracja GTM ze Slack – w formie bota oraz dodatek do Google Sheets, który automatyzuje proces dokumentacji ustawień kontenera.

https://www.simoahava.com/analytics/new-tools-released/

Twoja witryna, lub jej pojedyncze strony ładują się bardzo długo? Czas na optymalizację!

Według jednego z najnowszych komunikatów Google, szybkość ładowania strony ma się stać czynnikiem mającym wpływ na wyświetlanie w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Co to dla nas oznacza? Zmiany – zalecamy uważnie przyjrzeć się witrynie i odpowiednio usprawnić jej działanie, by nie zaryzykować utraty ruchu organicznego z mobile.

https://webmasters.googleblog.com/2018/01/using-page-speed-in-mobile-search.html

Komentarze do artykułu: Nowinki Analityczne 01/2018