Nowe narzędzia Google zwiększające produktywność działań marketingowych

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

Technologie mobilne nadal wysoko podnoszą poprzeczkę marketingowcom. Konsumenci do załatwiania swoich codziennych spraw coraz częściej, zamiast komputerów, sięgają po swoje smartfony i oczekują w nich szybkich i łatwo dostępnych rozwiązań. Aby pomóc im w takich momentach, potrzebujesz łatwych w obsłudze narzędzi, które pozwolą Ci zarządzać marketingiem w odpowiedni sposób.

23 maja Google na konferencji Marketing Next, zaprezentował  kolejne wersje narzędzi AdWords, DoubleClick i Google Analytics, z których każda została ukształtowana indywidualnie tak, aby móc w jaki najbardziej wydajny i produktywny sposób pomóc w pracy.

 

Nowa wersja AdWords będzie dostępna dla wszystkich reklamodawców do końca roku

 

Nowe wersja narzędzia AdWords cechuje się najskuteczniejszymi zmianami, wprowadzonymi przez reklamodawców do wizualizacji i zarządzania ich kampaniami, w przeciągu ostatnich 15 lat. Ulepszenie poprzedniej wersji sprawia, że program ten stanie się znacznie łatwiejszy w użyciu, a także pomoże w szybki sposób osiągnąć zamierzone cele.

Na początku bieżącego roku, zaprezentowanych zostało kilka nowych narzędzi i funkcji w nowej wersji programu AdWords. Obejmują one m.in. nową stronę przeglądania, która automatycznie wyświetla istotne informacje o skuteczności kampanii. Dzięki temu szybko można  rozpocząć podejmowanie konkretnych działań na stronie.

Od czasu uruchomienia nowego AdWords, odnotowano kilka interesujących zjawisk. Strony ładują się znacznie szybciej ─ średnio o 20%. Jeden z klientów Google, iProspect North poinformował także, że dzięki nowemu projektowi oraz układowi programu, oszczędzają oni 30% czasu podczas codziennych obowiązków.

Od 23 maja, rozpoczęto wprowadzanie nowej wersji na milionach dodatkowych kont AdWords i do końca roku zostanie ono udostępnione dla wszystkich reklamodawców.

 

Razem lepiej: Google Optimize i Google Ankiety 360 integrują się z AdWords

 

Przepływy Twojej pracy marketingowej powinien być płynny i zintegrowany, zaczynając od zarządzania mediami, po optymalizacje witryny, na zbieraniu informacji o skuteczności Twoich działań kończąc. Pozwala to na łatwe uczenie się krok po kroku oraz szybkie wprowadzanie zmian. Dzięki nowemu połączeniu Google Optimize i Google Surveys 360 z AdWords, masz możliwość testowania swoich stron docelowych oraz lepszego uzyskiwania informacji na temat swoich reklam.

Reklamodawcy z całego świata mają do niego bezpłatny dostęp. Google Optimize pomaga testować i generować niezbędne informacje dla witryny w celu poprawienia jej wydajności. Dzięki integracji Optimize z AdWords można w szybki i łatwy sposób stworzyć nowe wersje swoich stron docelowych oraz zastosować je dowolnej kombinacji kampanii AdWords, grup reklam czy słów kluczowych ─ bez potrzeby kodowania i pomocy webmasterów. Przykładem może być kampania strojów kąpielowych i ocena czy strona docelowa ze zdjęciem osób grających w piłkę na plaży będzie skuteczniejsza od strony z samymi zdjęciami najnowszych strojów kąpielowych. Testy wykonane w Optimize pozwolą określić, który wariant jest dla nas lepszy i który pomoże nam uzyskać większą wartość z kampanii AdWords.

Google Surveys 360 to narzędzie służące do przeprowadzania ankiet wśród użytkowników. Umożliwia  dotarcie do konkretnej grupy odbiorców w sieci oraz generowanie wyników w ciągu kilku dni. Dzięki połączeniu Surveys 360 z AdWords w łatwy sposób możemy dotrzeć do potencjalnych użytkowników, którzy pozwolą zrozumieć, jak konsumenci reagują na Twój marketing. Przykładowo możesz zapytać klientów, którą część Twojej reklamy uważali za najbardziej atrakcyjną lub poznać opinię o wyróżniających się  elementach na  stronie docelowej.

 

Lepsze planowanie w DoubleClick Bid Manager

 

Rewolucja programowa koncentrowała się na łączeniu danych, maszynowym uczeniu i automatyzacji w celu zwiększenia wydajności. Jednak kilka z tych korzyści przełożyło się na świat planowania mediów. Aby zaoszczędzić czas i poprawić produktywność, zwiększany jest nacisk na uczenie maszynowe planowania kampanii, dzięki nowym przepływom pracy w DoubleClick Bid Manager.

Bid Manager wykorzystuje maszynowe uczenie do analizy dotychczasowej kampanii i zrozumieniu, które rozwiązania są najlepsze. Dzięki tym szczegółom, mamy możliwość właściwego wykorzystywanie swoich zasobów reklamowych i kierowanie kampanii do odbiorców na podstawie unikalnych celów marketingowych. Rezultatem tych działań jest optymalizacja planu mediów dostosowana do Twojej firmy, umożliwiająca modyfikację, zatwierdzenie i aktywację za pomocą jednego kliknięcia.

 

Unikalne zasięg dla kampanii AdWords Display i DoubleClick

 

Gdy Twoje reklamy są włączone, chcesz wiedzieć, jak wiele osób jest w stanie je zobaczyć. Jednocześnie, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, jak często łączysz się z jednym użytkownikiem, gdyż dzięki temu unikniesz przeciążenia się strony. 30% użytkowników korzysta obecnie z 5 lub więcej urządzeń w tym samym czasie ─ co oznacza, że jeśli ktoś dostanie się trzykrotnie na Twoją stronę, reklama może zostać mu wyświetlona 15 razy.

Na początku bieżącego roku, uruchomiono program Unique Reach dla YouTube w programie AdWords, którego dostępność zostanie rozszerzona wkrótce do kampanii w sieci reklamowej AdWords. W najbliższym czasie także zostanie wprowadzony program Double Recht dla DoubleClick obejmujący wszystkie reklamy graficzne oraz video. Unique Reach pomaga mierzyć liczbę unikalnych użytkowników i średnie wrażenia na każdego użytkownika, otrzymane z reklam wideo i graficznych. Metryki są duplikowane na różnych urządzeniach, kampaniach, zasobach reklamowych i formatach, dzięki czemu można zobaczyć, ile osób i jak często do nich dociera.

 

Źródło: https://analytics.googleblog.com/

 

Komentarze do artykułu: Nowe narzędzia Google zwiększające produktywność działań marketingowych