Live streaming, czyli rewolucja w event marketingu!

|
|
Kategorie: Social Media, Wydarzenia

Live streaming to świetny sposób na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z publicznością. Aplikacje typu Periscope czy Snapchat w prosty sposób pomogą Ci wypromować event, który organizujesz. Oto kilka przykładów na wykorzystanie ich potencjału.

 

JAK TO DZIAŁA?

 

Periscope to aplikacja, dzięki której masz szansę przesyłać i odbierać wideo w czasie rzeczywistym. Pozwoli Ci to uczestniczyć w wydarzeniach na całym świecie oraz promować swoją markę. Aplikacja jest bardzo prosta w użyciu. Wystarczy, że masz urządzenie pracujące w systemie iOS lub Android. Ściągasz, konfigurujesz ustawienia i możesz zaczynać udostępnianie światu swoich materiałów! Jeżeli chcesz obejrzeć trwające relacje, klikasz na ikonkę telewizora. Jednocześnie, po kliknięciu na kulę ziemską, zobaczysz mapę miejsc, z których aktualnie płyną transmisje live. Aby uruchomić streaming, należy nacisnąć przycisk „Start”. W trakcie nadawania relacji możesz zrobić pauzę, zmienić kamerę z tylnej na przednią oraz rozmawiać na czacie z oglądającymi Cię osobami. Wszystkie filmy możesz obejrzeć do 24 godzin po ich udostępnieniu.

Prowadzenie relacji na żywo jest możliwe również dzięki Snapchatowi. Dlaczego warto z niego korzystać? W porównaniu do Periscope, który nie jest jeszcze dobrze znany, Snap jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Aplikacja, poprzez którą znajomi rozsyłają sobie najczęściej zabawne zdjęcia z imprez, zaczyna mieć coraz większe znaczenie w event marketingu. Na przełomie 2015 i 2016 roku Snapchat zanotował wzrost oglądalności video o 400%. Oprócz wysyłania pojedynczych zdjęć i filmów, które odbiorca może wyświetlić tylko raz, możesz relacjonować całe wydarzenie, w którym uczestniczysz. Opcja „Story” pozwala wysyłać światu krótkie video i budować dzięki nim całą historię, którą będzie można obejrzeć przez 24 godziny.

 

jak zorganizować event bez gości?

 

Wystarczy transmitować go online. Aplikacje typu Snapchat czy Periscope zrewolucjonizowały event marketing. Za mała ilość krzeseł dla zaproszonych osób przestała być problemem. Coraz częściej można oglądać na żywo konferencje lub eventy związane z wejściem na rynek nowego produktu. Dodatkowo, dzięki wbudowanej możliwości czatowania, firma dostaje natychmiastowy feedback. Adobe Creative Cloud na żywo przedstawia nowe funkcje swojego oprogramowania.

Aplikacje sprawdzą się również w działaniach promujących markę. Sieć sklepów H&M we współpracy ze Snapchatem zorganizowała konkurs, w którym do wygrania były bilety na eventy odbywające się w Krakowie i Warszawie. Użytkownikom udostępniano zdjęcia, które służyły jako wskazówki do odnalezienia ukrytych w sklepach biletów. Ze względu na popularność Snapchata zaangażowało się w to mnóstwo osób, które stworzyły darmową reklamę marce H&M. Po zakończonej akcji w mediach społecznościowych pojawiły się zdjęcia i snapy szczęśliwców trzymających upragnione bilety.

 

Konkurs H&M

 

16 Handles to firma sprzedająca mrożone jogurty. W związku z nadchodzącym Nowym Rokiem, za pomocą Snapchata, zorganizowali akcję promocyjną. Zaprosili użytkowników do publikowania w mediach społecznościowych swoich selfie z jogurtem. W zamian zainteresowani otrzymywali kupon rabatowy widoczny w aplikacji. Ponieważ zdjęcia można oglądać jedynie przez 10 sekund, wartość kuponu (16%, 50% lub 100% rabatu) poznawali w momencie robienia zakupów. Dzięki temu firma wprowadziła element ekscytacji, zachęcając w ten sposób konsumentów do wzięcia udziału w grze.

 

Snapchat16Handles

 

Cała akcja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem, nie tylko konsumentów, ale również mediów. Community Manager marki, Adam Britten, stwierdził „Although we are a popular brand in New York, our total reach isn’t as large as some of our competitors. It’s nice to see a smaller brand like us being featured in these worldwide publications”.

Innym trendem panującym wśród organizatorów różnego rodzaju eventów jest nagrywanie materiałów zza kulis. Dzięki temu swoją konferencję możesz wypromować jeszcze przed jej rozpoczęciem. Taką możliwość dostali wszyscy zainteresowani zorganizowaną w październiku konferencją I <3 Marketing, która odbyła się w Warszawie. Oprócz możliwości oglądania na żywo wystąpień prelegentów, każdy z widzów mógł znaleźć się na backstage’u i podejrzeć pracę organizatorów. Dzięki transmitowaniu wydarzenia live w mediach społecznościowych konferencja zainteresowała mnóstwo osób.

 

konferencja love marketing

 

konferencja love marketing

 

Podobny zabieg zastosował Turkish Airlines, transmitując, jako pierwszy w historii, jeden ze swoich lotów. Dzięki temu widz mógł zajrzeć do kabiny pilotów, obejrzeć przygotowania załogi oraz sam lot.

 

Periscope TA

 

Live streaming sprawdzi się również przy organizacji sesji Q&A. LG Polska korzysta z tej możliwości, odpowiadając na żywo na pytania dotyczące nowości czy aktualizacji związanych z ich produktami.

 

Periscope LG

 

Ponadto, wiele firm wykorzystuje aplikacje do przeprowadzania szkoleń online. Studio fotograficzne Digital Republic udostępniło np. serię wykładów na temat obsługi Photoshopa.

Tego typu aplikacje tworzą społeczność wokół marki. Angażują potencjalnych klientów do zapoznania się z nową ofertą firmy, poprzez oglądanie nadawanych przez nią relacji. Periscope streamuje ponad 350 tysięcy video dziennie, Snapchat prawie 10 miliardów. To narzędzia, które gromadzą odbiorców w jednym miejscu, dzięki czemu tworzy się zaangażowanie i wierność względem danej marki, która staje się bliższa potencjalnemu konsumentowi. Ponadto, obie aplikacje na bieżąco aktualizują swoje oprogramowanie i udostępniają dodatkowe funkcje. Niedawno Periscope wprowadził program VIP. Jak twierdzą twórcy, nowe opcje pozwolą na zwiększenie liczby odbiorców i zagwarantują nowe narzędzia, dzięki którym udoskonalisz swoje live streamy.

 

Periscope VIP

 

A czy Ty łączysz te narzędzia z promocją swoich eventów?

 

Baner Semahead

 

Autor: Patrycja Kotlarz

 

Komentarze do artykułu: Live streaming, czyli rewolucja w event marketingu!