Jak korzystać z profilu na Linkedin, czyli co zrobić, by praca szukała Ciebie?

|
|
Kategorie: Social Media

Papierowe CV powoli odchodzą do lamusa, a długopisy w rękach rekruterów już dawno zamieniły się w klawiatury. W świecie rekrutacji 2.0 profil na LinkedIn może być świetną kartą przetargową i najlepszą wizytówką marki osobistej, freelancera czy po prostu każdej osoby aktywnej zawodowo. Sprawdź, jak zbudować go na najwyższym poziomie i przyciągać oferty pracy niczym magnes.

 

Czym są poziomy na LinkedIn?

 Profil osobowy na LinkedIn ma kilka poziomów, które są wskaźnikami jego skuteczności: początkujący, zaawansowany oraz najwyższy, dawniej zwany mistrzowskim. Wyższy poziom, to do 3 razy więcej wyświetleń w wyszukiwarce, na kanale informacji oraz na stronie Sieć, a także do 27 razy więcej wyświetleń Twojego profilu przez rekruterów! Pozostałe korzyści to bardziej dopasowane aktualizacje w kanale informacji oraz lepsze rekomendacje ofert pracy. W praktyce poziomy oznaczają po prostu stopień uzupełnienia profilu. Wiele osób zakłada go, dodając jedynie podstawowe dane, które są wymagane podczas rejestracji. Niestety, efektywność takiego profilu będzie bliska zeru. Jednak łatwo możesz to zmienić!

linkedin

Jak uzupełnić informacje?

Aby dodać jakiekolwiek informacje dodatkowe, należy kliknąć w ikonę „Ja” w prawym górnym rogu strony i wybrać opcję „Wyświetl profil”. Następnie kliknąć w „Dodaj część w profilu” i wybrać dowolną opcję z rozwijanej listy.

informacje na linkedin

Co uzupełnić w pierwszej kolejności?

Od przeskoczenia na najwyższy poziom, dzielą Cię jeszcze tylko 4 kroki!

1.Doświadczenie

Zacznij od doświadczenia zawodowego, dodając minimum dwie pozycje. Jedną z nich powinno być Twoje aktualne stanowisko, a drugą poprzednia praca, staż czy praktyka. Oprócz nazwy firmy czy okresu pracy, warto dodać również opis z zakresem Twoich obowiązków. Po uzupełnieniu zastanów się, czy chcesz, aby zmiany w profilu zostały wyświetlone w kanale aktualności. Jeśli nie, pamiętaj by odznaczyć opcję „Udostępnij zmiany w profilu”.

doświadczenie linkedin2. Wykształcenie

Dodaj swoje wykształcenie, uwzględniając przede wszystkim ukończone uniwersytety, akademie i szkoły wyższe. Pamiętaj, by nie przedstawiać całej historii edukacji (pomiń podstawówkę czy liceum).

wykszatłcenie linkedin3. Umiejętności

Dodaj minimum 5 (maksymalnie 50) umiejętności. Wybierz te, które są Twoją mocną stroną. Dzięki temu zwiększysz szansę na to, że zostaną potwierdzone przez osoby z Twojej sieci kontaktów. Możesz poprosić o takie potwierdzenie np. byłego szefa czy współpracowników. Im więcej potwierdzeń od różnych użytkowników, tym większa wiarygodność, że naprawdę posiadasz deklarowane umiejętności, a to cenna informacja dla każdego pracodawcy.

linkedin umiejętności4. Podsumowanie

To ostatni krok na drodze do profilu o najwyższym poziomie! Możesz w nim opisać swoje doświadczenie, osiągnięcia i to, co najbardziej lubisz w swojej pracy. Krótkie, długie – nieważne. Napisz je od serca, a na pewno przykuje uwagę rekruterów. Aby to zrobić, kliknij w ikonę ołówka na górze Twojego profilu. Pole do uzupełnienia pojawi się na samym dole.

podsumowanie profilu

Udało się! Od teraz masz profil na najwyższym poziomie, ale nie osiadaj na laurach 😉 Kontynuuj budowę profilu, dodaj informacje o językach, którymi władasz, napisz o zdobytych certyfikatach, nagrodach czy patentach, pochwal się ukończonymi szkoleniami, odbytymi wolontariatami i innymi osiągnięciami, które były i są istotne w Twojej karierze zawodowej.

poziom hight linkedin

Komentarze do artykułu: Jak korzystać z profilu na Linkedin, czyli co zrobić, by praca szukała Ciebie?