Kierowanie kampaniami Google – jak to robić?

|
|
Kategorie: Systemy Reklamowe

Sieć reklamowa Google intensywnie się rozwija. System umożliwia użytkownikom coraz to nowsze opcje kierowania kampaniami. Jednak czy w 100% wykorzystujesz udogodnienia, które zostały nam udostępnione…?

 

Oprócz podstawowych opcji kierowania, takich jak kierowanie na słowa kluczowe czy miejsca docelowe, istnieje szereg zaawansowanych opcji, które w pozytywny sposób wpływają na optymalizację kampanii.

W kampanii „Tylko sieć reklamowa” – promującej aplikacje mobilne oraz w kampaniach wideo, istnieje możliwość kierowania reklam na określone systemy operacyjne, modele urządzeń, a nawet operatorów i sieci bezprzewodowe.

 

modele urządzeń

 

Poniżej przedstawiamy zaawansowane opcje kierowania w sieci reklamowej, które warto wziąć pod uwagę:

 

SYSTEMY OPERACYJNE

 

Najczęściej spotykanym systemem operacyjnym na urządzenia mobilne jest Android, który należy do Google, oraz iOS – należący do Apple. Decydując się na opcje kierowania reklam, musisz pamiętać o tym, aby pomiędzy aplikacjami a systemem operacyjnym występowała zgodność – jeżeli wybierasz promowanie aplikacji, która jest dostępna jedynie w AppStore, reklamy kieruj wyłącznie do iOS.

Kierowanie na systemy operacyjne pozwala także obejść braki w ustawieniach AdWords (konkretnych modeli iPhone’ów), poprzez wykorzystanie najnowszej wersji systemu iOS. Dzięki temu mamy pewność, że nasze kampanie kierujemy do użytkowników z nowszymi modelami iPhone’ów.

 

systemy operacyjne

 

KIEROWANIE NA URZĄDZENIA

 

Wybierając tę opcję, decydujesz się pokazywać reklamy osobom, które odwiedzają witryny sieci reklamowej, ale korzystają wyłącznie z jednego rodzaju urządzenia: komputer, laptop, urządzenia z systemem Android bądź iOS.

Przykładem zastosowania tego ustawienia jest np. kampania reklamowa etui na konkretne modele telefonów. Dzięki sprecyzowaniu grupy docelowej, możesz uniknąć niepotrzebnych wydatków reklamowych.

Dodatkowym sposobem wykorzystania tej opcji kierowania jest targetowanie na zamożniejszych użytkowników, którzy korzystają z droższych modeli telefonów.

 

kierowanie na urządzenia

 

SIECI BEZPRZEWODOWE

 

Aby wyświetlić reklamy osobom, które korzystają z sieci bezprzewodowych, należy wybrać opcję „Ruch Wi-Fi”, dzięki czemu wszystkie reklamy będą kierowane do użytkowników połączonych z siecią Wi-Fi.

Przykładem zastosowania tej opcji jest dotarcie do użytkowników, którzy mają telefon na kartę i korzystają z tego typu połączenia.

Innym przykładem jest dotarcie do konkurencyjnych operatorów sieci komórkowych poprzez np. wyświetlanie reklam wszystkim użytkownikom, którzy należą do innej sieci.

 

sieci bezprzewodowe

 

Rozbudowane opcje targetowania sprawiają, że możemy dostosować sposoby promocji produktów do naszych odbiorców!

 

 

Baner akademia przyszłości

 

 

A CZY TY KORZYSTASZ Z OPCJI KIEROWANIA KAMPANIAMI ZA POMOCĄ GOOGLE? NAPISZ, CO O TYM SĄDZISZ!

 

 

Komentarze do artykułu: Kierowanie kampaniami Google – jak to robić?