Keep it simple! Nowy interfejs Google Analytics

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa, Analytics

Twórcy Google Analytics nie ustają w doskonaleniu swojego narzędzia. Przez ostatnie dziesięć lat wprowadzono wiele nowych funkcji i raportów. Od kilku miesięcy trwały prace nad stworzeniem prostszego interfejsu, który jednocześnie pozwoli zachować kluczowe i często wykorzystywane przez użytkowników funkcjonalności. Czy się udało? Oceńcie sami!

 

Poniżej krótko opisujemy zmiany, które wszyscy użytkownicy Google Analytics będą mogli zobaczyć w najbliższych tygodniach. Uwaga! Zmiany wymienione w tym artykule są zaledwie pierwszą częścią z serii ulepszeń, które zobaczycie w ciągu nadchodzących kilku miesięcy!

 

1. Uproszczona nawigacja

 

  • Zupełnie nowa nawigacja przy użyciu standardów Google Material Design
  • Usunięcie paska nawigacjiStrona Główna, Raportowanie, Dostosowanie, Administracja” – Administracja jest teraz umieszczona na dole paska nawigacji
  • Skalowalność paska nawigacji umieszczonego po lewej stronie zapewnia więcej przestrzeni

Łatwiejsza nawigacja

 

 

2. Dostosowanie – wszystko w jednym miejscu

 

  • Do tej pory dostosowywanie elementów raportowania było porozrzucane w różnych miejscach: Panele informacyjne i Skróty były umieszczone w nawigacji z lewej; Tabele niestandardowe, Raporty niestandardowe itd. w karcie Dostosowanie; Alerty niestandardowe w karcie Analiza automatyczna
  • Od teraz wszystkie elementy niestandardowe są zebrane w panelu nawigacji znajdującym się po lewej stronie w części „Dostosowanie”

Dostosowanie

 

 

3. Uproszczone przełączanie widoków Google Analytics

 

  • Dawna „Strona Główna”, pozwalająca określić ścieżkę konto/usługa/widok, została zastąpiona przez nowy element zbiorczy umieszczony w nagłówku, który umożliwia zmianę widoku z dowolnej strony w produkcie
  • Dla użytkowników Analytics 360 może być konieczne przełączenie organizacji, aby mogli zobaczyć zbiór kont, do których próbują się dostać

Uproszczone przełączanie widoków

 

 

4. Usprawniony przebieg logowania

 

  • Od teraz logowanie automatycznie przenosi użytkownika do ostatniego widoku, który oglądał przed wylogowaniem

 

 

5. Możliwość zmiany domyślnego zakresu dat

 

  • Teraz możliwa jest zmiana domyślnego zakresu, z którymi Google Analytics załaduje raporty. Zmiana ta jest możliwa po wejściu w ustawienia użytkownika Google Analytics
  • Ustawienie tego zakresu na krótsze okresy (np. 7 dni) daje pewne korzyści. Dla przykładu, wpływ zmian kampanii i eksperymentów na stronie internetowej będzie trudny do zauważenia w widoku prezentującym dane z 30 dni, ale będzie widoczny w krótszym zakresie
  • Domyślnym ustawieniem jest teraz 7 dni dla standardowego użytkownika Google Analytics

 

 

6. Żegnamy cześć stron

 

  • Analiza automatyczna:
  • Nakładka Analytics na stronę: Raport Nakładka Analytics na stronę został usunięty z webowego interfejsu użytkownika Google Analytics. Można nadal uzyskać do niego dostęp,  korzystając z oficjalnego rozszerzenia Chrome „Page Analytics”.

 

Ufunduj indeks Akademii Przyszłości, a my zadbamy o Twój marketing!

 

Wszyscy użytkownicy zobaczą te zmiany w ciągu najbliższych kilku tygodniu. Mamy nadzieję, że usprawnią one korzystanie z Google Analytics!

 

 

Komentarze do artykułu: Keep it simple! Nowy interfejs Google Analytics