Jak zrobić dobry mailing samemu? 9 popularnych narzędzi mailingowych

|
|
Kategorie: Email marketing

W dzisiejszych czasach nikt nie ma już czasu na pisanie maili do każdego z osobna. Tym bardziej, jeśli w grę wchodzi wysyłka wiadomości do wszystkich potencjalnych klientów. Postanowiliśmy przyjrzeć się zatem narzędziom do wysyłki korespondencji seryjnej, z którymi każdy e-mail marketer będzie pracował na co dzień. Wszystko po to, by ułatwić nam wszystkim pracę.  

 

Sprawdźmy programy do wysyłania maili. Na rynku funkcjonuje wiele rozwiązań, zarówno zagranicznych, jak i tych z rodzimego podwórka. Narzędzie, w którym będziemy pracować, powinno jak najlepiej spełniać nasze wymagania.

Zacznijmy od przyjrzenia się najpopularniejszym platformom oferowanym przez firmy z innych krajów.

 

MAILCHIMP

Mailchimp

Niewątpliwie jedna z najpopularniejszych platform do wysyłki mailingu. Powód? Przejrzysty i prosty interfejs oraz darmowa wersja wyposażona w wiele przydatnych funkcji. Zdecydowanie polecamy dla początkujących email marketerów.

Plusy

  • Interfejs zrozumiały dla każdego
  • Integracja z Google Analytics
  • Opcja synchronizacji danych z oprogramowaniem CRM i CMS
  • Raportowanie efektów kampanii
  • Tworzenie indywidualnych profili subskrybentów

Minusy

  • Brak polskiej wersji językowej
  • Odnotowane problemy z dostarczaniem wiadomości na polskie skrzynki mailowe
  • Bardzo rozbudowana lista funkcjonalności – konieczność dokładnego poznania platformy w celu ich wykorzystania

Mailchimp_plan

Cennik

Firma oferuje 4 plany taryfowe.

  • Starting Up – darmowe konto z limitem subskrybentów (max. 2000) oraz wysyłki (do 12 000 maili miesięcznie). Również lista funkcji została zawężona, jednak istnieje możliwość dopłaty za określone narzędzia.
  • Growing Business – opłaty od 20 do 35 dolarów miesięcznie, w zależności od liczby subskrypcji.
  • Pro Marketer – w tym planie do opłaty podstawowej doliczane jest 199 dolarów za profesjonalną obsługę konta i kampanii.
  • High Volume – plan dla wielkich firm, rozsyłających około 24 milionów maili. Cena – uzależniona od liczby subskrybentów oraz ilości wysyłanych mailingów.

 

DOTMAILER

Dotmailer

Kolejny gigant na arenie narzędzi do wysyłki newsletterów (i nie tylko). Narzędzie wyróżnia niezwykle proste tworzenie maili za pomocą metody drag and drop (przeciąganie elementów i umieszczanie ich w wybranym przez nas miejscu).

Plusy

  • Proste tworzenie kreacji mailingowych
  • Możliwość synchronizacji z innymi systemami (np. Google Analytics, Magento, Facebook)
  • Opcja zamówienia demonstracji systemu przez przedstawiciela firmy
  • Kompleksowa platforma mailingowa

Minusy

  • Anglojęzyczna wersja językowa, pomoc techniczna również w tym języku
  • Wykorzystanie wszystkich możliwości systemu wymaga czasu i umiejętności

Cennik

Koszt obsługi ustalany jest indywidualnie.

 

CAMPAIGN MONITOR

CampaignMonitor

Campaign Monitora używają firmy takie jak CocaCola, Apple czy Airbnb, czyli światowa czołówka. Potężni klienci mogą sugerować, że jest to naprawdę dobre narzędzie. Sprawdźmy, jak jest w rzeczywistości.

Plusy

  • Opcja „zapłać za kampanię” – bardzo przydatna dla początkujących lub osób wysyłających mailing nieregularnie
  • Bardzo łatwy w obsłudze interfejs
  • Możliwość sprawdzenia systemu „na żywo”, za darmo. Płacimy dopiero, gdy zaczynamy wysyłać kampanie 
  • Integracja z innymi platformami (np. WordPress)

Minusy

  • Wsparcie wyłącznie w języku angielskim, w dodatku wyłącznie via e-mail
  • Cena – jedno z najdroższych narzędzi
  • Ograniczona gama templatek

Cennik

Plany taryfowe są uzależnione przede wszystkim od wielkości bazy mailingowej. Wybieramy również pomiędzy 2 typami kont – podstawowym i bez limitu wysyłki maili. Ceny zaczynają się od 9 dolarów (bardzo ograniczona opcja) i dochodzą nawet do 700 dolarów miesięcznie. Dla firm z bazą mailingową powyżej 50 tysięcy, taryfa ustalana jest indywidualnie.

 

BENCHMARK EMAIL

Benchmark_mail

Benchmark Email to narzędzie stosunkowo proste i przyjazne, dzięki czemu początkujący użytkownicy z łatwością poradzą sobie nie tylko z wysyłaniem mailingu, ale również skutecznym jego mierzeniem.

Plusy

  • Możliwość przetestowania narzędzia za darmo
  • Konkurencyjne ceny
  • Bogaty wybór ciekawych szablonów, możliwość dostosowania gotowych templatek do identyfikacji wizualnej firmy np. poprzez wybór własnych kolorów
  • Opcja „żądania nowych funkcji” – możliwość zaproponowania firmie potrzebnych nam rozwiązań

Minusy

  • Brak korzyści finansowych przy płatności z góry za rok (w przeciwieństwie do konkurencji)
  • Limit miejsca na przechowywanie wgranej do programu grafiki

Cennik

Podobnie jak w przypadku Campaign Monitor, stawki cenowe uzależnione są od rodzaju planu (darmowy, średni, dla dużych firm) oraz liczby subskrybentów. Ceny zaczynają się od 12$ za miesiąc.

 

OUTLOOK

Outlook

Outlook to niemalże synonim poczty biznesowej. Wiele firm korzysta z Outlooka jako domyślnego programu do obsługi skrzynek mailowych. Warto pomyśleć nad wykorzystaniem narzędzi, które już mamy, do pracy nad seryjną wysyłką mailingu. Konieczne jest korzystanie z Worda, ponieważ to tam tworzymy korespondencję, oraz Excela, z którego importujemy bazy kontaktów.

Plusy

  • Dostępność narzędzia w pakiecie Office
  • Znajomość oprogramowania (nie oszukujmy się – każdy z nas pracował kiedyś w Wordzie)
  • Możliwość stworzenia listy dystrybucyjnej w programie
  • Mniejsze prawdopodobieństwo trafienia wiadomości do folderu SPAM

Minusy

  • Konieczność aktualizacji programów Outlook i Word do tej samej wersji
  • Ręczne (i mozolne) tworzenie szablonów maili
  • Potrzebna wiedza i umiejętności
  • Konieczność włączenia programu w celu wysyłki wiadomości

Cennik

Jeśli masz już zainstalowanego Outlooka – usługa jest darmowa 🙂

Zostawmy usługi zagranicznych firm i sprawdźmy, co słychać na naszym podwórku. Na polskim rynku największą popularnością cieszą się obecnie dwie firmy – Freshmail oraz Sare. Nie można zapomnieć również o Sales Manago, które przebojem zdobywa międzynarodowe rynki. To także pierwszy polski system do pełnej automatyzacji mailingu.

 

SARE

sare

Firma Sare jako pierwsza wprowadziła na polski rynek w pełni profesjonalne narzędzie do email marketingu. Jak sami o sobie piszą – od ponad 10 lat biegną razem po sukces.

Plusy

  • Dodatek Sarescript – ułatwienie personalizacji mailingu na różnych poziomach (nadawca, zdjęcia, treści) oraz pełna kontrola nad treścią wysyłanych wiadomości
  • Rozbudowana analiza danych dotyczących przeprowadzanych kampanii
  • Integracja mailingu z wysyłką SMS oraz ankiet

Minusy

  • Niezadowalający wybór szablonów newsletterów
  • Duże różnice cenowe miedzy pakietami
  • Darmowy pakiet dostępny tylko przez 30 dni

Cennik

Sare oferuje 4 rodzaje pakietów (Free, Starter, Standard i Premium). Łatwo zauważyć spore przeskoki cenowe pomiędzy pakietami, np. między starterem (koszt: 62 zł, limit 1000 adresatów, roczna umowa) a pakietem standardowym (492 zł miesięcznie, baza adresatów między 1000 a 25 000, umowa na rok).

 

FRESHMAIL

freshmail

Największym konkurentem Sare jest właśnie Freshmail. Oferuje platformę do wysyłania newsletterów, mailingów, a także autoresponderów.

Plusy

  • Intuicyjny interfejs (przez wielu uważany za najlepszy na polskim rynku)
  • Bogata oferta szablonów
  • Możliwość zaawansowanej personalizacji wysyłanych wiadomości
  • Darmowe konto (limit 2000 wiadomości i 500 użytkowników miesięcznie)
  • „Płać za wysłane” – opłata zależy wyłącznie od ilości wysłanych maili.

Minusy

  • Ograniczona segmentacja

Cennik

Freshmail oferuje większą ilość pakietów niż jego największy konkurent na rynku. Ceny zaczynają się od 50 zł miesięcznie (baza mailingowa do 1000 odbiorców), kończąc na 1400 zł (do 100 000 odbiorców). Dla firm o większych listach dystrybucyjnych ceny ustala się indywidualnie. Istnieją również taryfy „płać za wysłane” (120 – 5200 zł, w zależności od ilości wysłanych wiadomości)

 

SALESMANAGO

SalesManago

SalesManago przenosi e-mail marketing na zupełnie nowy poziom. Firma stworzyła jeden z pierwszych w Europie systemów automatyzacji marketingu. Wśród rozbudowanej oferty usługowej centralny punkt stanowi platforma do wysyłki mailingu.

Plusy

  • Darmowe konto dla wybranej usługi lub kompletna platforma marketing automation (z opcją wypróbowania za darmo)
  • Możliwość „śledzenia klienta” na stronie i automatycznego wysyłania autoresponderów dotyczących przeglądanych przez niego w danym momencie treści
  • Import bazy danych i zaawansowana segmentacja

Minusy

  • Rozbudowane narzędzie, którego „oswojenie” oraz wykorzystanie dostępnych możliwości wymaga naprawdę sporo czasu i poświęcenia
  • Mała baza gotowych (i dość prostych) szablonów maili; wgranie wcześniej przygotowanych szablonów HTML i tak wymaga poprawek dokonywanych w systemie

Cennik

Jak na standardy tej branży przystało, cennik jest uzależniony od ilości adresów e-mail w bazie. Cenny pakietów e-Mail Marketing mieszczą się w przedziale 30 – 900 zł.

 

Na SALESmanago skończymy przegląd najpopularniejszych narządzi do wysyłania mailingu. Przyjrzeliśmy się tylko kilku wybranym programom, jednak wachlarz jest znacznie szerszy.

Najlepszy sposób na znalezienie najbardziej odpowiadających naszym potrzebom rozwiązań to wciąż przetestowanie ich na własnej skórze – do czego serdecznie zachęcamy!

 potencjał

Komentarze do artykułu: Jak zrobić dobry mailing samemu? 9 popularnych narzędzi mailingowych