Google Attribution 360 – nowe narzędzie dla marketerów

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

We wtorek 23 maja, ogłoszono wejście na rynek nowego produktu pomagającemu mierzyć wpływ marketingu na urządzenia i różne kanały: Google Attribution. Jego celem jest pomoc każdej firmie, sprostać spersonalizowanym wyzwaniom oraz lepiej zrozumieć, w jaki sposób funkcjonuje ich marketing. Wychodząc naprzeciw potrzebom największych reklamodawców, wprowadzono także uaktualnioną wersję produktu, Google Attribution 360.

 

Google Attribution 360

Podobnie, jak w przypadku bezpłatnego narzędzia, Attribution 360 jest łatwy do skonfigurowania, działa na różnych kanałach i urządzeniach, a także ułatwia podejmowanie szybkich działań. Obydwa produkty oferują także przypisanie danych, które określa ilość kredytu przyporządkowanego do każdego kroku konsumenckiej ścieżki. Ponadto, Attribution 360 ma być wysoce konfigurowalny i ma mieć możliwość zliczania reklam z Kampanii Managerskich DoubleClick. Oznacza to, że masz możliwość uzyskania informacji o skuteczności marketingowej, które pasują do sposobu wyświetlania Twojej witryny. Na chwilę obecną, nowa wersja Attribution 360 jest w fazie beta. Narzędzie ma być w pełni dostępne  jeszcze w tym roku.

Oto, w jaki sposób Attribution 360 jest zaprojektowany, aby rozwiązywać wyzwania przypisane do konkretnej firmy:

 

Szybka konfiguracja

Attribution 360 może bez żadnych problemów połączyć się z następującymi narzędziami: Google Analytics, DoubleClick Campaign Manager, DoubleClick Bid Manager, oraz DoubleClick Search. Uzyskasz wszystkie dane o Twoich zdarzeniach marketingowych w Attribution 360, bez potrzeby ponownego logowania oraz nie tracąc żadnych danych pomiędzy systemami. W prosty sposób możesz połączyć swoje konta a raporty będą na nich widoczne w ciągu 48 godzin.

 

Elastyczne dane

Attribution 360 zawiera bogaty zestaw funkcji, które ułatwiają importowanie i zarządzanie Twoimi zewnętrznymi źródłami danych. Możesz upewnić się, czy Twoje dane są kompletne oraz poprawne dzięki rozszerzonym funkcjom podglądu, raportowaniu jakości danych w produkcie oraz możliwości ponownego przetwarzania danych w przypadku wprowadzania zmian w konfiguracji.

 

Mierzenie TV

Funkcja TV Attribution w programie Attribution 360 pomaga firmom integrować dane cyfrowe oraz transmisje tak, aby zrozumieć ich wydajność pomiędzy kanałami. Dobra informacja:  TV Attribution jest bezpłatnie włączona w Attribution 360 i dostępna bezpośrednio w interfejsie Attribution 360.

 

Łatwy do podjęcia akcji

Oczywiście te spostrzeżenia są bardzo cenne, jeśli można je włączyć. Oto dwa sposoby ułatwiające poruszanie się po Attribution 360:

  • Digital Optimizer, znajdujący się w ofercie, pozwoli Ci zbadać różne scenariusze optymalizacji w celu poinformowania o przyszłych inwestycjach marketingowych i zwiększenia skuteczności Twoich mediów
  • Złącza programowe wysyłają wyniki bezpośrednio do platform licytowania, dzięki czemu Twoje media uzyskują najbardziej dokładne dane.

Oto, jak jeden z klientów Google, Confused.com, używa Attribution 360 w celu poprawienia swoich reklam w wyszukiwaniach:

Confused.com zwiększa liczbę płatnych wyszukiwani konwersji o 28% z uwzględnieniem Google Attribution 360.

Uruchomiona w 2001 roku firma Confused, była pierwszą witryną porównującą ubezpieczenia na rynku w Wielkiej Brytanii. Firma, która w 100% opiera swoją działalność na działaniach w sieci, pomaga klientom zaoszczędzić pieniądze na ubezpieczenie samochodu i związanymi z tym usługami.

Płatne źródła wyszukiwań są kluczową częścią strategii utworzonej przez witrynę

Confused. Prezes Martin Coriat za główny cel dla swojego działu marketingu, stawia ich udoskonalenia z dodaniem intuicyjnych danych. Aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy naprawdę oddziałują na komunikaty marketingowe Confused.com, zespół wdrożył Attribution 360. Wnikliwe informacje o przypisaniu danych pokazały role słów kluczowych w ścieżce klienta oraz związane z nimi wartości. Jak przypuszczano, przypisanie danych pokazało dowody nadmiernego inwestowania w niektóre słowa kluczowe niższych ścieżek dla Confused.com

Attribution 360 pokazuje także możliwości inwestowania w niewykorzystane słowa kluczowe z górnych ścieżkach. Korzystając z tych informacji zespół mógł podjąć natychmiastowe działania w celu ponownego podziału wydatków, które pomogą zwiększyć liczbę zgłoszeń o 28% przy niższym koszcie nabycia.

Źródło: https://analytics.googleblog.com/

Komentarze do artykułu: Google Attribution 360 – nowe narzędzie dla marketerów