Jak przyciągać odpowiednich odbiorców? Z Google Analytics i listą remarketingową!

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

Jak najskuteczniej szukać informacji w sieci? Dokładnie określić swoje potrzeby i preferencje, oczywiście. Aplikujący na studia podają kierunek, w jakim chcą się kształcić, szukający pracy wpisują nazwę zawodu lub stanowiska, na które chcą aplikować, a nabywca samochodu określa markę, która go interesuje. I właśnie tego typu informacje możemy „przechwycić” i zapisać w Google Analytics jako niestandardowe wymiary.

 

Co warto wiedzieć o wymiarach niestandardowych?

Niestandardowe wymiary na koncie Analytics różnią się od domyślnych tym, że tworzysz je samodzielnie i służą one do zbierania i analizowania informacji, których Analytics nie śledzi automatycznie. Utworzonych niestandardowych definicji nie da się usunąć, ale można je edytować, a jeżeli nie chcesz już używać danego wymiaru, wystarczy w ustawieniach odznaczyć pole Aktywna. Ograniczenie ilościowe niestandardowych wymiarów to 20 indeksów. Niestandardowe wymiary definiuje się na poziomie ustawień usługi – tam określa się ich nazwę i zakres, z kolei ich wartości konfigurowane są w kodzie śledzenia. Należy także pamiętać, że niestandardowe wymiary są dostępne wyłącznie dla usług, w których został włączony kod Universal Analytics, lub które zawierają co najmniej jeden widok raportowania aplikacji.

Ustawiając na poziomie administracyjnym niestandardowy wymiar, do dyspozycji mamy wybór czterech zakresów, które zostaną połączone z wartością naszego parametru. 

  • Działanie – odnosi się do pojedynczego działania
  • Sesja – wszystkie działania dotyczące jednej sesji
  • Użytkownik – dotyczy działań we wszystkich sesjach do czasu zmiany wartości lub aktywności niestandardowego wymiaru
  • Produkt – wartość stosowana w przypadku ulepszonego modułu e-commerce, dotyczy produktu, dla którego została stworzona.

Wymiary niestandardowe

Gdy zdefiniujemy już niestandardowy wymiar, niezbędnym jest zmodyfikowanie również naszego kodu. Na szczęście Universal Analytics generuje poprawny kod, a nam pozostaje jedynie zmiana dimensionValue na wymaganą przez nas wartość.

Edycja wymiaru niestandardowego

Rozpatrując wcześniejszy przykład wyszukiwań, możemy uzyskać tysiące danych dotyczących kandydatów na studia, potencjalnych kupców samochodów, czy też poszukujących pracy w danym zawodzie. Niestandardowe wymiary przychodzą nam z pomocą, gdy chcemy te dane uporządkować i podzielić na segmenty, których marketingowcy mogą użyć do stworzenia spersonalizowanych kampanii. Google Analytics umożliwia szczegółową analizę użytkowników, która jest podstawą do stworzenia list remarketingowych. W pierwszym kroku wyznaczane są kryteria umieszczania klientów na takich listach. W naszym przykładzie mogą to być:

  • Absolwenci szkół chcący studiować ekonomię
  • Użytkownicy, których interesuje zakup samochodu marki Volkswagen
  • Poszukujący pracy na stanowisko specjalisty w dziale IT

Baner Analityka Internetowa

 

Remarketing

Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (RLSA) powodują wyświetlanie bardziej indywidualnych wyników wyszukiwania. Podczas ich tworzenia możesz wykorzystywać tylko własne dane, czyli dane od osób odwiedzających Twoją witrynę, aplikację, czy też sklep tradycyjny. Pod żadnym pozorem nie można wykorzystywać do tego celu informacji firm zewnętrznych!

Po umieszczeniu tagu remarketingowego w witrynie możesz dodać listę do grupy reklam ze słowami kluczowymi, stawkami i reklamami. Te dopasowane reklamy będą wyświetlane użytkownikom szukającym informacji w Google, którzy wcześniej odwiedzili Twoją witrynę, ale nie będą wyświetlane osobom spoza listy.

 

Co to daje?

Bazując na kryteriach z naszego przykładu wymienionych w punktach, uczelnie posiadające kierunek ekonomiczny w swojej ofercie kształcenia lub te, które dopiero wprowadzają go do swojej oferty, mogą kierować reklamy do osób zainteresowanych tymi studiami. Podobnie wygląda to w przypadku salonów lub komisów samochodowych, które zajmują się sprzedażą pojazdów marki Volkswagen. Z kolei kryteria z punktu C mogą dotyczyć zaawansowanego procesu rekrutacji w organizacjach chcących zatrudnić specjalistę IT. W tym celu rekruterzy wykorzystują segmenty najbardziej pożądanych cech przyszłego pracownika, na ich podstawie tworzą listę odbiorców i w Google AdWords  spersonalizowane kampanie w sieci wyszukiwania z RLSA. Gdy potencjalni kandydaci wyszukują w Google tematy związane z ich karierą, to poszukująca kandydata firma (której stronę w przeszłości odwiedzili) delikatnie przypomina o swoim istnieniu dzięki wyświetlającej się reklamie w wynikach wyszukiwania.

Reklama jest sukcesem, jeżeli dzięki niej znajdziesz właściwą osobę na właściwe miejsce i o właściwym czasie, dodatkowo pomagając tej osobie osiągnąć swoje cele.

 

Pamiętaj – remarketing może być kluczowym elementem Twojej reklamy, niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć sprzedaż, liczbę rejestracji na studia, znaleźć odpowiedniego kandydata na pracownika, czy też budować świadomość marki!

 

Komentarze do artykułu: Jak przyciągać odpowiednich odbiorców? Z Google Analytics i listą remarketingową!