Facebook lubi, kocha… szokuje!

|
|
Kategorie: Social Media

No i stało się! Facebook wprowadził funkcję, na którą czekali chyba wszyscy użytkownicy tego portalu. Od dziś możemy nie tylko lubić wrzucane przez kogoś posty czy reklamy, ale także wyrażać swoje emocje! Do dyspozycji mamy nadal klasyczną opcję „Lubię to!”, ale ponadto możemy wyrazić: miłość, śmiech, zaskoczenie, smutek oraz złość.

To z pewnością jedna z najbardziej wyczekiwanych zmian ostatnich miesięcy. Serwis od dawna był naciskany na wprowadzenie buttonu „Nie lubię!”, którego rolę przejmie teraz prawdopodobnie reakcja wyrażająca złość. Długo też się przed tym bronił, zdając sobie sprawę z rewolucyjnego charakteru tej zmiany, przede wszystkim dla reklamodawców. Tego typu „antylajki” nie byłyby dobrą reklamą dla żadnej… reklamy.

Testy funkcji wyrażania emocji na Facebooku trwały od października poprzedniego roku. Dziś już wiadomo, iż zrezygnowano z jednej, wyrażającej reakcję w stylu „o jejku, jakie to słodkie”. Najwyraźniej odbierana była jako najmniej użyteczna.

Jesteśmy niezmiernie ciekawi, jak nowe emocje będą sprawdzać się w praktyce. Klasyczne „Lubię to!” nie dawało tak szerokiego spectrum analizy odczuć, jakie wywołują wśród ludzi poszczególne wpisy, w szczególności reklamy. Bez wątpienia wchodzimy w nową erę Facebooka!

potencjał reklamy na Facebooku

Komentarze do artykułu: Facebook lubi, kocha… szokuje!