Emoji – więcej niż tysiąc słów? Infografika

|
|
Kategorie: Inne, Social Media

Google wprowadza możliwość wyszukiwania za pomocą emojis. Dla jednych przydatne udogodnienie, dla innych znak czasów – trzeba jednak przyznać, że te małe obrazki na dobre zawładnęły Internetem. Trudno uwierzyć, że są z nami już 18 lat! 🎉

 

Za twórcę emoji uważa się Shigetaka Kurita, Japończyka pracującego wówczas w firmie zajmującej się komunikacją mobilną. Zapragnął on stworzyć małą ikonkę, która umożliwi użytkownikom przesyłanie sobie wiadomości w formie obrazkowej, jednocześnie zajmując zdecydowanie mniej miejsca niż zwykła grafika. 

 

Emotikon a emoji

Choć często używane naprzemiennie, słowa te mają zupełnie różne znaczenie. Emotikon stworzony jest ze znaków znajdujących się na klawiaturze: : )   : <   : P .

Tymczasem emoji to już gotowa ikonka, zawierająca się w jednym znaku: 🍎 😂 👾.

Słowo to nie ma bezpośredniego tłumaczenia na polski, choć można spotkać się z określeniem „ideogram” („umowny znak graficzny„). Emoji popularność zyskały, gdy Apple zdecydował się przystosować do nich swój system. Szturmem podbiły Stany Zjednoczone, a potem cały świat. Dziś można się nimi posługiwać właściwie na każdym urządzeniu. 💻 📱

 

Jak wyszukiwać za pomocą emoji?

Bardzo prosto – wystarczy wkleić je do wyszukiwarki. Co ciekawe, Google zdecydował się pokazywać wyniki dotyczące samej ikony, a nie znaczenia, które ze sobą niesie. Dlatego wyszukując 🍎 nie znajdziemy w wynikach przepisów na szarlotkę.

apple

 

Marketing emoji

Popularność emoji nie umknęła też marketingowcom. Marki coraz częściej sięgają po taką formę komunikacji. Czy Twoja firma powinna być jedną z nich? Mamy nadzieję, że nasza infografika (inspiracji dostarczył nam Sproutsocial) rozwieje wszystkie wątpliwości ✌

Kilka ciekawostek o marketingu emoji - infografika

Komentarze do artykułu: Emoji – więcej niż tysiąc słów? Infografika