E-commerce w Google Analytics – co to jest i do czego służy?

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

Prowadząc swój sklep internetowy ciężko obejść się bez informacji, jakie produkty najczęściej są kupowane, co wzbudza największe zainteresowanie czy ile wizyt rzeczywiście prowadzi do konkretnej konwersji. Jak szybko zdobyć odpowiednie dane, aby skutecznie zoptymalizować swoje kampanie?

 

Naprzeciw tym potrzebom, wyszedł Google Analytics, który zawiera moduł e-commerce będący zbiorem raportów, które przedstawiają zgromadzone informacje dotyczące transakcji oraz zakupów na naszej stronie internetowej. Oprócz nich, w raportach e-commerce znaleźć możemy także dane przedstawiające średnią wartość zamówienia, współczynnik konwersji e-commerce, czas do zakupu oraz wiele innych informacji.

 

RAPORTY E-COMMERCE W GOOGLE ANALYTICS

Aby móc korzystać z raportów należy:

  • w ustawieniach swojego widoku, na koncie Analytics, włączyć funkcje e-commerce w raportach
  • dodać do swojej witryny wywołany kod, który pozwoli gromadzić dane e-commerce.

Po poprawnym zainstalowaniu modułu E-commerce w Google Analytics, powiązane z nim raporty znaleźć możemy w sekcji Konwersje, zakładce E-commerce.

 

e-commerce-Google-Analytics

 

Dzięki podstawowemu modułowi e-commerce mamy możliwość dostępu do pięciu raportów:

  • raport ogółem,
  • skuteczność produktu,
  • skuteczność sprzedaży,
  • transakcje,
  • czas zakupu.

 

Powyższe raporty pozwalają uzyskać informacje na temat czasu oraz liczby sesji, które są potrzebne naszym użytkownikom, aby dokonać zakupu. Dodatkowo, dzięki nim możemy zweryfikować, czy stosowany przez nas marketing przynosi zamierzone cele.

 

Ogółem – raport ten przedstawia podsumowanie najważniejszych wymiarów dotyczących aktualnego przychodu, liczby transakcji czy ilości sprzedanych produktów. Ponadto dostarczy nam informacji ile unikalnych produktów tak naprawdę zostało zakupionych oraz ile wynosi nasz współczynnik konwersji e-commerce.

Skuteczność produktu – raport, w którym znajdziemy listę produktów,  które chociaż raz zostały sprzedane. Dzięki niemu, dowiemy się, które produkty są najchętniej wybierane, w jakiej ilości oraz jaki był ich średni koszt. Ponadto możemy te informacje rozpatrywać zarówno pod kątem samych, indywidualnych produktów, jak również utworzonych przez nas kategorii.

Skuteczność sprzedaży – ten raport odpowie nam na proste i krótkie pytanie: w które dni został zarejestrowany najwyższy przychód.

Transakcje – raport ten, pokazuje nam zestawienie identyfikatorów danych transakcji; uwzględniony jest tu także podatek oraz łączny koszt dostawy w przypadku danej transakcji.

Czas do zakupu – raport przedstawiający ilość dni, jakie upłynęły od pierwszego odesłania w kampanii do konwersji, która wykonali nasi użytkownicy.  Posiada on także zakładkę, dzięki której dowiemy się, ile sesji zwykle doprowadza do transakcji.

 

Moduł E-commerce w Google Analytics zdecydowanie ułatwia prowadzenie sklepu internetowego poprzez dostarczanie wielu istotnych dla nas informacji. Dzięki niemu dowiemy się o najlepiej sprzedających się produktach, wielkości przychodów czy liczbie produktów przypadających na transakcje.

 

Jeśli chcesz bliżej zapoznać się z innymi funkcjami oraz zaletami modułu E-commerce, serdecznie zapraszamy Cię na szkolenie Conversion Rate Optimization, które będzie miało miejsce 26 października 2017 roku w Siedzibie Grupy Interia w Krakowie! Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z programem!

akademia-semahead

Komentarze do artykułu: E-commerce w Google Analytics – co to jest i do czego służy?