DIY – Raporty Biznesowe DoubleClick

|
|
Kategorie: Adwords, DoubleClick

Na pewno dobrze wiesz jak dużo czasu może zająć przygotowanie raportu czy to dla klienta czy dla zarządu. Rozwiązaniem mogą być Raporty Biznesowe w DoubleClick Search. To bardzo przejrzysta forma raportowania danych. W tym przewodniku przedstawię sposoby na generowanie, zapisywanie, pobieranie lub planowanie, tworzenie i stosowanie etykiet czy Kolumn raportowania i udostępnianie ich.

 

GENEROWANIE RAPORTÓW

 

W tym przewodniku przejdę z Tobą krok po kroku poprzez tworzenie Raportów Biznesowych. Zaczynajmy !

1. Przejdź do DoubleClick Search i kliknij w zakładkę Raporty biznesowe.
2. Kliknij UTWÓRZ RAPORT

 

 

3. W Karcie UTWÓRZ NOWY RAPORT

 

  • Nadaj tytuł raportu
  • Zaznacz agencję
  • Wybierz walutę (standardowo USD)
    Szybciej generuj raporty. Domyślnie DoubleClick ustawia raportowanie na podstawie etykiet z danych o słowach kluczowych. W przypadku dużej ilości danych przetworzenie ich może zająć kilka minut. Możemy zmienić opcje szybszego generowania raportów korzystając z etykietowania na poziomie kampanii lub grup reklam:
    • Grupy reklam – w raportach będą uwzględniane etykiety na poziomie grup reklam i kampanii.
    • Kampanie – w raportach będą uwzględniane tylko etykiety na poziomie kampanii.

 

  • Wybierz reklamodawcę
  • Opcjonalnie wybierz konto
  • Kliknij UTWÓRZ

 

4. Przejdź do okna generowania raportu

5. W lewym górnym rogu znajdziesz dostęp do podstawowych ustawień, możesz skopiować raport lub usunąć go.

 

6. Każdy raport składa się stron raportu zawierających wykresy i nagłówki.

  • Dostępne wykresy to:
    • Wykres słupkowy
    • Mieszany wykres słupkowy i liniowy
    • Wykres liniowy
    • Wykres kołowy
    • Tabela
  • Opcje nagłówka
    • Możliwość dodania grafik i wyjustowania ich do lewej bądź prawej strony.
    • Dodanie tytułu – automatycznie jest to nazwa strony.

 

7. Każdy raport prezentuje dane w postaci wykresów. Aby dodać nowy kliknij w +Dodaj Wykres

 

 

8. Przejdź do karty tworzenia wykresu. Na screenie wykres słupkowy i liniowy

Po prawej stronie mamy wizualizację danych. W przypadku dużych zbiorów dane mogą nie być wizualizowane i będą widoczne jedynie po wygenerowaniu raportu.

  • Dostępne zakresy czasowe:
    • Wczoraj
    • Ostatnie 7 dni
    • Ostatnie 30 dni
    • Ostatnie 90 dni
    • Liczba ostatnich dni
    • Ostatni pełny tydzień
    • Bieżący tydzień
    • Bieżący miesiąc
    • Ostatni miesiąc
    • Bieżący kwartał
    • Ostatni kwartał
    • Bieżący rok
    • Ostatni rok
    • Niestandardowy zakres dat,

 

  • Porównanie z przeszłymi danymi
    • Poprzedni okres
    • Ten sam okres w poprzednim roku
    • Niestandardowy zakres dat.
    • Dodatkowe możliwości to: Pokazanie zmiany; Pokazanie zmiany %

 

  • Przedziały czasu
    • Rok
    • Kwartał
    • Miesiąc
    • Tydzień
    • Dzień

 

  • Filtrowanie danych
    • Nazwa agencji
    • Nazwa reklamodawcy
    • Nazwa konta
    • Nazwa kampanii
    • Nazwa etykiety
    • Typ wyszukiwarki
    • Typ dopasowania
    • Link do podstrony AdWords
    • Urządzenie
    • Połączenie

 

  • Po wypełnieniu danych kliknij Utwórz. Raport pojawi się na karcie
  • Wykresy możesz przesuwać w obrębie karty oraz dostosować szerokość i wysokość wykresu (maksymalna szerokość, 50% szerokości maksymalnej, wysokość standardowa i dwukrotność wysokości standardowej).

 

9. Dodatkowe możliwości to

  • Możliwość kopiowania wykresów pomiędzy stronami
  • Możliwość dodania logotypów do nagłówka
  • Raportowanie dla etykiet niestandardowych

 

10. Po utworzeniu wykresów danych przejdź do ustawienia daty końcowej raportu.

 

11. Jeśli wszystkie dane wprowadzone są poprawnie możesz wygenerować raport. Raporty możesz wygenerować ręcznie lub je planować tworząc harmonogramy – ustawić dostarczanie raportów w określone dni o określonej godzinie. Raport ustawiamy według:

  • Częstotliwości: co miesiąc, co tydzień, codziennie
  • Wybieramy dni miesiąca
  • Ustawimy godzinę rozpoczęcia
  • Wybieramy strefę czasową
  • Podajemy adresy email odbiorców
  • Wybieramy czy link do raportu ma zostać załączony

 

 

12. Klikając w ikonę URL otrzymujemy link raportu. Każdy posiadacz tego linku będzie mógł przeglądać dany raport.

 

 

13. Zakładka zarządzaj raportami służy do odtworzenia widoku wszystkich raportów (screen z 12pkt).

 

14. Nasz utworzony raport pojawi się na liście Raportów Biznesowych

 

 

 

15. Wygenerowany raport (raport z wygenerowanego linku) możemy zapisać do PDF lub XLSX

 
Jeśli korzystasz z usług DoubleClick warto zastanowić się nad możliwością generowania raportów biznesowych. Jest to na jedna z przewag DoubleClick. Planując generowanie raportów wyślesz je bezpośrednio do interesantów w określonej częstotliwości. W przypadku klientów z którymi pracuję standardowo tworzę raporty skuteczności tygodniowe oraz miesięczne. Zdarza się że przesłane raporty są przetwarzane dalej i dzięki sharowaniu ich online są łączone z innymi bazami danych i przetwarzane przez analityków. Poprzez cały okres pracy na raportach nie zauważyłem żadnych błędów w ich generowaniu. 

Zakres możliwości konfigurowania raportów jest jednak ograniczony i nie jest to narzędzie bez wad. Niemniej jeśli komuś nie przeszkadza standardowy szablon raportów oraz zakres danych i segmentów to jest to narzędzie warte uwagi.

 

Masz pytania? Napisz w komentarzu!

GSP

Komentarze do artykułu: DIY – Raporty Biznesowe DoubleClick