Generic selectors
Tylko dokładne dopasowanie
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Filtruj po kategoriach
Analityka internetowa
BLOG.re:view
Content marketing
Marketing automation
Marketing internetowy
PPC
SEO
Social media
Z życia Semahead
Skontaktuj się z nami
  • Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.

    Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

4 powody, dlaczego Twój biznes potrzebuje content marketingu

05.08.2022 Anna Nogalska

Dlaczego warto inwestować w content marketing? Jakie korzyści możesz dzięki niemu osiągnąć? Czym powinny wyróżniać się skuteczne treści marketingowe? Odpowiedź na te i wiele innych pytań związanych ze skutecznością content marketingu znajdziesz w poniższym artykule. Zachęcamy do lektury!

 

Zanim wskażemy Ci, dlaczego warto stosować strategię content marketingową, chcemy podkreślić, że zadaniami treści content marketingowych są m.in.:

  • wzbudzenie pozytywnych emocji związanych z marką i przywiązania do niej. Dowodem na to są dane z raportu Content Marketing Institute „11th Annual B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends: Insights for 2021 report” – 70% konsumentów zadeklarowało, że content marketing powoduje, że czują się oni bliżej związani z firmą.
  • budowanie wizerunku eksperta.

Przed rozpoczęciem tworzenia treści do sieci, warto jednak najpierw opracować strategię content marketingową, w której zawarte zostaną informacje takie jak:

  • jasno określona grupa odbiorców i ich potrzeby,
  • precyzyjnie zdefiniowane i dobrane odpowiednio do Twojej działalności kanały dystrybucji,
  • osiągalne cele marketingowe (np. wizerunkowe).

Dopiero po poznaniu odpowiedzi na powyższe kwestie, masz realne szanse na to, że treści, jakie zamieszczasz w konkretnym miejscu w sieci, będą skuteczne.

Content marketing — korzyści

Jakie są zalety content marketingu? Dlaczego warto zainwestować w marketing treści? Poznaj 4 najważniejsze powody.

 

1. Przyciągnięcie i utrzymanie uwagi

Content marketing jest uważany za kluczową metodę rozwoju firmy w sieci. Na jego skuteczność wpływa m.in. bazowanie na potrzebach odbiorców.

Warto wiedzieć, że tworząc treści zgodnie z założeniami strategii (skierowane do określonej grupy odbiorców i dystrybuowane w odpowiednim kanale) możesz zwrócić i utrzymać uwagę użytkownika w perspektywie długofalowej. Ważne jest dzielenie się cennymi wskazówkami związanymi z potrzebami klientów (pod warunkiem zachowania wysokiej merytorycznej jakości treści) np. w formie poradników. 

2. Budowanie zaufania

Według badania przeprowadzonego przez Content Marketing Institute: 60% marketerów twierdzi, że marketing treści pomaga budować lojalność klientów.

Stosując content marketing, możesz również zbudować zaufanie swoich potencjalnych klientów. Dbając o wysoką jakość zamieszczanych treści, która stanowi odpowiedź na potrzeby i zapytania odbiorców, stopniowo zbudujesz z nimi pozytywne relacje. Kiedy Twoi czytelnicy zorientują się, że dajesz im wartość, nie oczekując nic w zamian – łatwiej obdarzą zaufaniem Twoje wskazówki i rekomendacje.

3. Niski koszt

Według Demand Metric koszt marketingu treści to statystycznie o 62% mniej niż w przypadku innych metod marketingowych np. banerów, billboardów, czy płatnych reklam. Wynika to z faktu, że treści marketingowe nie wymagają korzystania z drogich narzędzi – najczęściej stosowane to: blog, media społecznościowe. Oczywiście kosztem jest tutaj dłuższy czas oczekiwania na zwrot inwestycji, jednak warto pamiętać, że raz stworzona treść to inwestycja na lata.  

4. Poprawa współczynnika konwersji

Ostatnia, ale nie mniej ważna korzyść stosowania content marketingu to zwiększenie sprzedaży. Skierowanie klienta do etapu zakupu jest sporym wyzwaniem dla marketerów. Sposobem na to jest m.in. tworzenie właściwych treści na każdym etapie lejka sprzedażowego, którego wersja content marketingowa składa się z:

  1. odkrycia (cel: zaprezentowanie się i zbudowanie zaufania odbiorcy do marki);
  2. poznanie dostępnych produktów (cel: przekonanie odbiorcy do wyboru Twoich usług);
  3. konwersji (cel: bezpośrednia sprzedaż);
  4. utrzymania uwagi klienta i ponowienie sprzedaży (cel: stworzenie dobrej relacji z klientem).

Warto wiedzieć, że na każdym z nich będziesz mieć do czynienia z różnymi odbiorcami, dla których konieczne będzie przygotowanie odmiennych rodzajów treści.

Podsumowanie

Wiesz już, jakie są najważniejsze korzyści stosowania content marketingu. Jednak tworzenie skutecznych treści marketingowych wymaga również stosowania wielu zasad webwritingowych i znajomości specyfiki kanału dystrybucji. Jeśli brak Ci czasu lub kompetencji do podjęcia się działań content marketingowych, powierz je naszym specjalistom. Poznaj naszą ofertę lub skontaktuj się osobiście.

Poznaj również –> „3 najważniejsze elementy komunikacji wizerunkowej”.

 

Kontakt

 

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Poprzedni wpis
Blog.review - lipiec 2022

Chcesz zacząć współpracę z nami? Wypełnij Brief!

Wypełnienie briefu zajmie Ci kilka chwil a nam pozwoli
lepiej przygotować się do rozmowy z Tobą.

Wypełnij brief