Case study: jak wykorzystać chatbot podczas eventu?

|
|
Kategorie: Case study

Za pomocą prostego chatbota możesz być cały czas w kontakcie z uczestnikami wydarzenia, zbierać feedback w czasie rzeczywistym, a po evencie – przesłać im ekskluzywne i spersonalizowane materiały. Zobacz, jak za pomocą chatbota na Messengerze zebraliśmy 167 głosów naszych klientów w czasie Semahead Performance Day 2018!

W styczniu zaprosiliśmy naszych klientów do Krakowa na pierwszą edycję Semahead Performance Day. Pierwszy tego rodzaju event dotyczył najskuteczniejszych rozwiązań sprzedażowych online w 2017 roku oraz trendów na 2018.

Jednym z poruszanych tematów były chatboty i ich coraz ciekawsze możliwości wykorzystania. Chcieliśmy je pokazać na żywo, dlatego specjalnie dla naszych gości, przygotowaliśmy dedykowanego bota eventowego.

 

Proszę Państwa, mamy chatbota!

Poniżej instrukcja, jaką na wejściu otrzymał każdy z uczestników. Dodaliśmy ją do git-packa z programem konferencji.

Skąd pomysł na hasło do bota? Nie chcieliśmy, aby uruchamiał się on każdemu, kto w danym dniu napisałby do Semahead na Facebooku.

Tuż po oficjalnym rozpoczęciu eventu poprosiliśmy ze sceny uczestników o uruchomienie bota za pomocą tajnego hasła o treści SPD2018. I dobrze, że to zrobiliśmy. Jak się okazało, mało kto sięgał wcześniej do torby z gadżetami i wyciągał z niej instrukcję obsługi bota. W ten sposób bota uruchomiło jedynie 6 uczestników. Większość odpaliła go dopiero po oficjalnym zaproszeniu do korzystania z niego.

 

Jak działał chatbot?

Po napisaniu do chatbota, każdy otrzymywał prośbę o podanie hasła.

W haśle można było zrobić 1 literówkę. I dobrze, że była taka możliwość, ponieważ jak się potem okazało, zrobiły ją aż 3 osoby spośród 43, które wpisywały hasło.

Po podaniu hasła użytkownik otrzymywał podziękowanie za obecność.

Zanim czwórka prelegentów pojawiła się na scenie, każdy miał możliwość ich poznania poprzez bota.

Po wybraniu 1 z 4 prelegentów bot wysyłał jego zdjęcie oraz krótki opis. Z ekspertami Semahead można też było porozmawiać przez Messengera, klikając button POROZMAWIAJ TERAZ.

Po każdym wystąpieniu uczestnicy otrzymywali krótkie podsumowanie zakończonej prezentacji (2-3 zdania) oraz prośbę o ocenę przydatności zaprezentowanych rozwiązań dla ich biznesu. Aby zagłosować, wystarczyło kliknąć w jedną z pięciu tabliczek z numerami od 1 (kompletnie nieprzydatne) do 5 (tego mi trzeba!).

Na zakończenie spotkania bot wysyłał zestawienie wszystkich prezentacji w formie karuzeli. Pod każdą z nich wyświetlała się ocena przydatności danego rozwiązania.

 

 

Jakie było zainteresowanie chatbotem?

W evencie wzięło udział 61 osób –  z czego 45 osób, stanowili klienci Semahead.

Tego dnia bota uruchomiły 43 osoby, czyli aż 70% uczestników. Hasło do uruchomienia bota podały 34 osoby, czyli 56% wszystkich obecnych. Poszczególne prezentacje oceniało od 17 do 29 uczestników eventu, a więc momentami współczynnik zaangażowania wynosił blisko 50%! Biorąc pod uwagę tylko naszych klientów, każdą z prezentacji oceniło od 12 do 24 osób. Łącznie w ankietach po wszystkich prezentacjach oddano aż 220 głosów, spośród których 167 należało do naszych klientów, co  miało dla nas kluczowe znaczenie.

Co istotne, żaden z naszych klientów nie wyłączył powiadomień w trakcie eventu!

 

Co nam to wszystko dało?

1. Był to świetny sposób na oczarowanie klientów możliwościami chatbotów. Choć, jak już wiecie, nasz bot nie był zbyt skomplikowany, to uczestnikom podobał się nietypowy pomysł na jego wykorzystanie. Sami osobiście nie spotkaliśmy się wcześniej z tego typu zastosowaniem bota na Messengerze, ale pewnie gdzieś ktoś na świecie wpadł już na podobny pomysł (możecie dać znać w komentarzu).

2. Byliśmy w ciągłym kontakcie ze zdecydowaną większością uczestników, nawet podczas przerw, gdy wychodzili poza budynek, a w czasie obiadu mogliśmy im życzyć smacznego. Pomyślcie tylko, jak mogliby to wykorzystać organizatorzy eventów na  kilkaset lub kilka tysięcy uczestników!

3. Zebraliśmy wartościowy feedback. Łącznie aż 167 ocen wszystkich 9 prezentowanych rozwiązań. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że nasi klienci jako najbardziej przydatne ocenili wystąpienia na temat: media buying, YouTube, roli strategii oraz chatbotów.

4. Po evencie możemy wysyłać ludziom kolejne powiadomienia. Przykładowo jeśli ktoś ocenił chatboty 5 na 5, to po tygodniu może od nas otrzymać wiadomość z informacją o naszym szkoleniu  Botów i Messenger marketingu wraz propozycją rabatu 20%.

5. Mogliśmy napisać case’a, który właśnie przeczytałeś 🙂

Komentarze do artykułu: Case study: jak wykorzystać chatbot podczas eventu?