Budżet AdWords i nowe limity dzienne

|
|
Kategorie: Adwords

Od 4 października Google pozwala na dwukrotne przekroczenie średniego budżetu dziennego, co ma pomóc w zwiększeniu założonych celów reklamowych (kliknięć i konwersji) bez zmian w miesięcznym limicie wydatków.

 

 

Zacznijmy od początku. Budżet reklamowy to kwota, jaką przeznaczamy dla każdej kampanii i deklarujemy ile średnio chcemy wydawać każdego dnia. Do tej pory prowadząc kampanię mogliśmy przekroczyć dzienny limit maksymalnie o 20%. Maksymalny budżet miesięczny był jednak zawsze równy wartości budżetu dziennego przemnożonego przez średnią ilość dni w miesiącu – 30,4. Po wyczerpaniu średniego dziennego budżetu reklamy przestawały być wyświetlane (w przypadku metody wyświetlania przyspieszonego lub zmniejszał się udział wyświetleń reklamy w przypadku wyświetlania standardowego), przez co chcąc nie chcąc traciliśmy na efektywności kampanii. Teraz Google wyciąga pomocną dłoń –  w ruchliwe dni zapłacimy maksymalnie dwukrotnie więcej jak jest to ustalone w budżecie dziennym. Ale bez obaw. Nadmierne wyświetlenia mają być rekompensatą za dni, w których wydatki były niższe od ustawień budżetu dziennego.

Co jeśli wahania kosztów reklamy będą wyższe od wysokości budżetu dziennego? Jak to wpłynie na nasze miesięczne opłaty? Google uspokaja – opłaty miesięczne nigdy nie przekroczą wartości budżetu dziennego pomnożonego przez 30,4 dnia.

Z drugiej strony Google daje możliwość przyjrzenia się nadmiernym wyświetleniom w nowym specjalnym raporcie AdWords.

 

Dowiadujemy się też, że jeśli reklamy zostaną wyświetlone ponad wartość budżetu miesięcznego dostaniemy zwrot środków na pokrycie tych kosztów. Kwoty nadpłaty będą wyświetlane w historii transakcji reklamodawcy oraz na miesięcznej fakturze.

Możliwość płynnego przydziału dziennych wydatków przy utrzymaniu ustalonego dziennego budżetu w oparciu o trendy i prognozy ruchu jest bez wątpienia dobrą strategią, szczególnie jeśli chodzi o postęp we wdrażaniu inteligentnej licytacji AdWords. Zapewne w wielu przypadkach mali reklamodawcy nawet nie zauważą zmian, jednak inni będą zmuszeni odnaleźć się na nowo w planowaniu miesięcznych wydatków, tak aby nadchodzący okres przedświąteczny nie wyczerpał budżetu szybciej jak to było planowane.

 

Jak oceniacie najnowsze zmiany w kampaniach AdWords?

 

Komentarze do artykułu: Budżet AdWords i nowe limity dzienne