Blog wielkim narzędziem jest, czyli jak zadbać o to, jaką gębę ma Twoja firma

|
|
Kategorie: Content Marketing, Rozwój biznesu w internecie

Każdy, kto choć raz miał w ręku Ferdydurke Gombrowicza, wie, (…) dlaczego Słowacki wzbudza w nas zachwyt i miłość. Dlaczego płaczemy z poetą, czytając ten cudny, harfowy poemat. Ano dlatego, (…) że Słowacki wielkim poetą był!  Czy coś stoi na przeszkodzie, by i nasza działalność wzbudzała w klientach takie odczucia? Sposobem jest dobrze prowadzony blog firmowy.

 

Blog jest jednym z najstarszych, jak i najczęściej wykorzystywanych, narzędzi społecznościowych w Internecie. Jego celem jest nie tylko tworzenie treści, ale również budowanie relacji z odbiorcami. Potencjał tego narzędzia jakiś czas temu został zauważony przez różnego typu organizacje, które dostrzegły w nim możliwość autopromocji.

Jak wskazuje serwis blogifirmowe.com, pierwszy polski blog firmowy został założony w 2007 roku. Od tego czasu liczba blogujących organizacji stale rośnie. Jeśli jeszcze nie jesteś przekonany do tego pomysłu, pozwól, że przedstawimy Ci szereg korzyści takiego rozwiązania.

 

Ach, stworzyć formę własną! Przerzucić się na zewnątrz! Wyrazić się! Niech kształt mój rodzi się ze mnie, niech nie będzie zrobiony mi!

 

Content marketing sukcesywnie rośnie w siłę. W tej kwestii warto zwrócić uwagę na rozróżnienie tworzonej przez nas treści ze względu na jej typ i źródło pochodzenia komunikatu. Mowa oczywiście o PESO, czyli:

  • Paid Media
  • Earned Media
  • Shared Media
  • Owned Media

Różnią się one przede wszystkim stopniem kontroli, jaka nasza organizacja posiada nad określonym kanałem. W pełni panować możemy jedynie nad tym ostatnim. Typowym przykładem własnego medium jest nasza oficjalna strona i oczywiście blog firmowy. Możliwość kontroli jest chyba jedną z najważniejszych zalet posiadanych przez nas kanałów.

Publikując treści w innych mediach, musimy się liczyć z różnymi obostrzeniami czy ingerencją w tworzony przez nas content. Nie mając pełnej kontroli, nie możemy być pewni, w jaki sposób zostanie przedstawiony nasz produkt czy organizacja. Co innego przy wykorzystaniu własnych kanałów dystrybucji, kiedy to my tworzymy, zamiast pozwalać, by to inni tworzyli nas.

 

BLOG FIRMOWY A STRONA KORPORACYJNA

 

Pełna kontrola cechuje jedynie posiadane przez nas media. Należy jednak rozróżnić najbardziej typowe medium, czyli własną stronę internetową, od prowadzonego przez nas bloga. Warto wiedzieć, że w zależności od wyboru miejsca docelowego, odmienny będzie nie tylko sam komunikat, ale i jego efekt.

Strona korporacyjna musi być pisana oficjalnym językiem. Nie pozwala na zmniejszenie dystansu pomiędzy organizacją a jej odbiorcami. Na lepsze zrozumienie naszych intencji pozwala bez wątpienia blog. Taka forma umożliwia bowiem odejście od bezosobowego, biznesowego stylu wypowiedzi.

Publikowane na blogu treści, nie dość że znacznie bardziej aktualne i często aktualizowane, pozwalają na nadanie naszej organizacji prawdziwej, ludzkiej twarzy. Przybliżają nas do potencjalnego klienta i umożliwiają mu lepsze poznanie nas i naszej działalności. Budują więź i zaufanie, które jest bezcenne.

 

Nie ma ucieczki przed gębą, jak tylko w inną gębę.

 

Jeśli rzeczywiście jest tak, jak przed laty pisał Gombrowicz, dlaczego by nie wziąć spraw w swoje ręce i nie zadbać o to, by mieć wpływ na to, jak widzą nas inni? Jeśli zależy Ci na tym, by kontrolować obecność swojej marki w sieci, zastanów się nad blogiem firmowym. Jak zostało już wyżej wspomniane, jest to jeden z najlepszych nieformalnych sposobów komunikacji z klientem.

 

blog firmowy

 

Wciąż nie jesteś przekonany?

Sprawdź, dlaczego warto prowadzić bloga firmowego!

 

  • Jest drogowskazem dla Twojego klienta

Blog firmowy, w przeciwieństwie do oficjalnej strony, oferuje coś więcej niż zestaw klasycznych danych o Twojej firmie i jej działalności. Pozwala potencjalnemu klientowi na znalezienie informacji i odpowiedzi na nurtujące go pytania. Może być dla niego poradnikiem, źródłem nowej wiedzy i, co najważniejsze, pierwszym etapem podróży do konwersji.

  • Pozwala zbudować trwałą relację z klientem

Systematyczne prowadzenie bloga daje możliwość stałego kontaktu z klientami. Pozwala nie tylko na przekazywanie mu informacji o naszej marce i jej produktach, ale także na dwustronną komunikację. Użytkownicy mają szansę na bieżąco komentować nasze działania. wchodzić z nami w dyskusję i coraz lepiej nas poznawać. Wzajemne poznanie to podstawa zrozumienia i zaufania.

  • Kreuje wizerunek eksperta

Czyż nie tak chcesz być widziany w oczach swoich klientów? Prowadząc bloga firmowego, masz szanse pochwalić się swoją wiedzą. Wbrew pozorom, dzieląc się z innymi swoim know-how, niewiele tracisz, możesz za to znacznie więcej zyskać. Przekazując swoją wiedzę klientowi, dajesz mu do zrozumienia, że jest on godny zaufania. Z pewnością odwzajemni się tym samym, korzystając z Twoich usług i przekazując dalej swoje pozytywne wrażenie.

  • Zwiększa potencjał SEO witryny

Jasną sprawą jest, że wyszukiwarki doceniają świeże i na bieżąco aktualizowane treści. Takie są bez wątpienia wpisy blogowe. Regularne publikacje są sygnałem dla Google, że nasz serwis systematycznie rośnie w siłę, co w szybkim czasie przełoży się na pozycje strony. Odpowiednio zoptymalizowane wpisy blogowe zwiększą potencjał SEO naszej witryny i pozwolą zbudować duży zasób fraz kluczowych. Co znaczy odpowiednio zoptymalizowane? Przeczytaj tutaj!

  • Jest źródłem nowych linków do strony

Nie można także zapomnieć o pozyskiwaniu nowych linków do naszej witryny. Wpisy blogowe, które odpowiadają na potrzeby użytkowników, są przez nich bardzo doceniane, a tym samym często udostępniane w social mediach i na innych blogach. W ten sposób zdobyte linki w znaczący sposób przyczyniają się nie tylko do pozycjonowania danych artykułów i bloga, ale i samej witryny.

 

 

Zacznij blogować!

 

Podsumowując, blog firmowy jest świetnym sposobem na wykorzystanie nowych metod komunikacji z potencjalnym klientem. Prowadząc blog firmowy, niskim nakładem kosztów możesz promować własną organizację, kreując jej odpowiedni wizerunek, a tym samym zbudować trwałą relację z klientem.

Warto przy tym pamiętać, że zarówno nasz blog, jak i umieszczane na nim treści, powinny być jedynie umiarkowanie powiększającym szkłem, które pomoże potencjalnemu odbiorcy nas dostrzec. Nie zaś przesadnie różowymi, zniekształcającymi obraz okularami. W końcu nie o taką, fałszującą twarz naszej firmy, gębę nam przecież chodzi.

 

A CZY TY PROWADZISZ FIRMOWEGO BLOGA? pochwal się nam!

 

Komentarze do artykułu: Blog wielkim narzędziem jest, czyli jak zadbać o to, jaką gębę ma Twoja firma